05433449891-3زاهدان - خیابان دانشگاه - دانشگاه 57pishkhan.sbceo.ir
خبرها
تاریخ انتشار: شنبه 16 فروردین 1399
اولین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا

  اولین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا

امتیاز: Article Rating

📌اولین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا، در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان روز جمعه مورخ 15 فروردین ماه، برگزار شد و خلاصه مصوبات  به شرح ذیل می باشد: 

1-  ارسال نامه به بانک های عامل مبنی بر استمهال و تعویق وام مهندسانی که عضو سازمان می باشند و از طریق سازمان برای اخذ  وام معرفی شده اند. 
2-  ارسال نامه به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و ارائه پیشنهاد تعطیلی کلیه کارگاههای ساختمانی تا اطلاع ثانوی
3-  اختصاص شماره تلفن، جهت ارتباط مهندسینی که خود یا یکی از اعضای درجه یک خانواده شان (همسر یا فرزندان برای متاهلان و پدر یا مادر برای مجردان) به کرونا مبتلا شده اند، اعم از کسانی که بستری هستند یا در خانه قرنطینه می باشند. لازم به ذکر است اطلاعات دریافتی محرمانه است و تنها جهت حمایت سازمان از اعضای محترم مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 
4-  مکاتبات لازم با ستاد مدیریت پیشگیری بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان، در خصوص ارائه خدمات مشاوره ای سازمان در حوزه ساخت و سازهای بیمارستانی صورت پذیرد.
5-   تمهیدات لازم برای آموزش مجازی مهندسان عضو سازمان جهت برگزاری دوره های ویژه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، سلامت روان در دوران شیوع بیماری و نیز دوره های تخصصی  ساختمان، توسط اساتید مجرب جهت ارتقای سطح آگاهی و دانش اعضا صورت پذیرد. 
6-  نسبت به خریداری تجهیزات لازم برای ضدعفونی نمودن مراکز اداری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در کلیه دفاتر نمایندگی اقدام گردد. 
7-   نسبت به تهیه و نصب بنرهای ویژه تقدیر و تشکر از پرسنل درمانی در سطح شهرهای استان اقدام شود. 
8-  شماره حساب  2500139903 بانک تجارت به نام سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان به جهت جمع آوری کمک های مردمی و مهندسان جهت تهیه اقلام بهداشتی مورد نیاز اختصاص پیدا کرد.
9-  مقرر گردید مهندسان عضو سازمان که متقاضی کمک های میدانی جهت  پیشگیری و مبارزه با این ویروس هستند، از طریق شماره تماس اعلام شده، آمادگی خود را اعلام نمایند.
10-  به کلیه کادر درمانی که مستقیما درگیر بیماری کرونا هستند با ارائه معرفی نامه از دانشگاه علوم پزشکی شهر محل سکونت، ده درصد تخفیف در خدمات مهندسی ارائه شده و همچنین 5 درصد حق السهم سازمان نیز از ایشان اخذ نخواهد شد (جمعا 15 درصد تخفیف).
11-  طی نامه ای به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری پیشنهاد تشکیل کارگروه ویژه جهت ارائه راهکار برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کارگاه های ساختمانی، با همکاری استانداری و اداره کل راه و شهرسازی، اداره کار، رفاه و امور اجتماعی، شهرداری ها و دانشگاه علوم پزشکی ارائه گردد. 
12-  در نرم افزارهای سازمان، تمهیدات لازم برای دورکاری و کاهش مراجعات حضوری انجام پذیرد.
13-  مقرر گردید تا انتهای سال مالی 98 (31/02/99) تایید نقشه ها، صرفا با تاییدیه مهندسان طراح مربوط انجام شود. 
14-  با توجه به حضور مجریان گاز و تیم کاری آن ها و مهندسان ناظر گاز در منازل مردم، طی پروسه لوله کشی گاز خانگی، احتمال شیوع ویروس کرونا بسیار بالاست. لذا برای حفظ سلامت شهروندان، از طریق، مکاتبات لازم با شرکت گاز استان اقدامات لازم جهت توقف عملیات لوله کشی گاز منازل انجام پذیرد. 
15-  مبلغ 3 میلیارد ریال برای تمهیدات لازم پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا و همچنین حمایت از مهندسان و همکاران مبتلا به این بیماری اختصاص داده شود. 

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان

اشتراک گذاری
تصاویر
  • اولین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا
ثبت امتیاز