05433449891-3زاهدان - خیابان دانشگاه - دانشگاه 57pishkhan.sbceo.ir
خبرها
تاریخ انتشار: چهارشنبه 16 بهمن 1398
گزارش سیل سیستان و بلوچستان در نشست هم اندیشی روسای سازمان ها

  گزارش سیل سیستان و بلوچستان در نشست هم اندیشی روسای سازمان ها

امتیاز: Article Rating

 

🔹🔹نشست هم اندیشی ر‌وسای سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها با حضور مهندس احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، روز چهاردهم بهمن در سالن جلسات شورای مرکزی برگزارشد.

در آغاز این نشست، دکتر نرماشیری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان گزارشی از امدادرسانی سازمانهای نظام مهندسی ساختمان سراسر کشور با محوریت سازمان در استان سیستان و بلوچستان بیان کرد .
 بر اساس این گزارش، معادل یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کمک های نقدی سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها به صورت خرید کالاهای ضروری در میان سیل زدگان توزیع شده است و برای مصرف بقیه این کمک‌ها در خدمت رسانی به آسیب دیدگان نیز برنامه ریزی گردیده است .به گفته وی، مشارکت در بازسازی حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی  در مناطق حاشیه‌ای و روستایی استان از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اقدام است.
 در ادامه پس از اظهار نظر چند تن از حاضران، مهندس خرم اظهار داشت: باید تلاش شود تا برای استان‌های همجوار، استانهای معین و برخوردار به عنوان استان‌های همیار معرفی شوند و در زمان بحران بتوانند همکاری موثری داشته باشند.
وی همچنین مشارکت سازمانهای نظام مهندسی ساختمان در ستادهای بحران استان ها را خواستار شد و گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که در زمان وقوع حوادث طبیعی برای یاری آسیب دیدگان  همکاری موثری داشته باشیم.
 به گفته وی سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان سنگین‌ترین و مردمی ترین  نهاد مدنی بخش خصوصی در حرفه  ساخت و ساز می‌تواند خدمات لازم را در مواقع عادی یا وقوع حوادث طبیعی ارائه نماید.
در ادامه جلسه حاضران در مورد طرح ها و پروژه های پیشنهادی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان ، دیدگاه‌های خود را  بیان داشتند.
 روسای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها همچنین توسعه تعاملات سازمان‌ها با دستگاه های همسو به ویژه شهرداری ها و ادارات کل راه و شهرسازی، هوشمند سازی فرایندهای ساخت و ساز و پیگیری  اصلاح  قانون نظام مهندسی ساختمان با محوریت دیدگاه های سازمان به نحو مناسب و ورود رسمی و فعال سازمان نظام مهندسی ساختمان به ساخت و سازهای روستایی را خواستار شدند. 
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان  با تشکر از مشارکت روسای سازمان ها در این نشست و ارائه دیدگاههای متنوع و عمیق ایشان گفت: ما کار سنگینی در پیش داریم و روسا و هیئت مدیره های سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها باید در این مسیر مشارکت فعال داشته باشند تا کار به شورای مرکزی و اعضای شورا محدود نشود.
 وی تاکید کرد باید از همه ظرفیت‌های استان ها ومرکزیت کشور استفاده کرد و ضمن همکاری فعال با تشکل های مهندسی کشور،  امور را دنبال کرد .
خرم خاطر نشان کرد: در تاسیس پژوهشگاه سازمان نظام مهندسی ساختمان باید از مفاخر ۷ رشته تخصصی استفاده کنیم و سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها  مفاخر و مشاهیر  کشور در حوزه صنعت ساختمان  را معرفی و از آنها برای ارائه ایده ها و افکار شان دعوت کنیم .
مهندس خرم با اشاره به مشارکت فعال سازمان،  در برنامه های توسعه پنج ساله و بودجه سالانه کشور ، از روسای سازمان های نظام مهندسی ساختمان خواست در تدوین برنامه‌های توسعه استان ها مشارکت نموده و در زمینه معرفی رشته های تخصصی مورد نیاز برای تربیت مهندسان کارآمد در دانشگاه ها همفکری و ارائه طریق کنند.

اشتراک گذاری
تصاویر
  • گزارش سیل سیستان و بلوچستان در نشست هم اندیشی روسای سازمان ها
  • گزارش سیل سیستان و بلوچستان در نشست هم اندیشی روسای سازمان ها
ثبت امتیاز