05433449891-3زاهدان - خیابان دانشگاه - دانشگاه 57pishkhan.sbceo.ir
خبرها
تاریخ انتشار: چهارشنبه 01 بهمن 1393
دیدار مهندس ترکان  با استاندار سیستان و بلوچستان

  دیدار مهندس ترکان با استاندار سیستان و بلوچستان

امتیاز: Article Rating
آخرین برنامه سفر مهندس ترکان به زاهدان، دیدار با  استاندار سیستان و بلوچستان در سالن اجتماعات دفتر استاندار بود. 
در ابتدای این دیدار دکتر نرماشیری ریاست سازمان نظام مهندسی استان به تبیین برنامه های سازمان پرداخت و ایجاد حق رای برای نظام مهندسی در شورای فنی استان و نیز دادن مجوز نظارت به سازمان در پروژه های عمرانی دولت را دو تحول بزرگ برای سازمان نظام مهندسی استان دانست.
هاشمی، استاندار سیستان وبلوچستان در این نشست نقش سازمان های مردم نهاد  بر ایجاد سلامت اخلاقی و شفافیت در عملکرد دستگاه های مختلف را بسیار پر رنگ دانست و از نظام مهندسی ساختمان به عنوان بزرگترین تشکل غیر دولتی استان با سرمایه اجتماعی و علمی بالا یاد کرد. استاندار افزود: «نظام مهندسی باید در تمام میزهای تصمیم گیری استانی فعال باشد و با نگاه بی طرف خود بر حسن انجام پروژه ها نظارت نماید.»
استاندار به لزوم کنترل عملکرد مهندسان ناظر توسط سازمان نظام مهندسی اشاره نمود و  از هیات مدیره سازمان خواست تا با همکاری اداره راه و شهر سازی برنامه ای جامع برای رفع معضل حاشیه نشینی در زاهدان تشکیل دهند.
سپس مهندس ترکان به جمع بندی نتایج سفر یک روزه خود به زاهدان پرداخت و گفت:«می بایست در زمینه قوانین مربوط به اجرای پروژه های ساختمان اصلاحاتی صورت بگیرد.»
وی با اشاره به کمبود نیروی حرفه ای کار، از سازمان نظام مهندسی ساختمان خواست تا در مباحث کارآفرینی مهندسان ورود پیدا کند.
ترکان در ادامه بیان داشت:« باید منطقه آزاد چابهار را از محلی برای واردات به سمت تولید و واردات هدایت کنیم وتوسعه با جلب مشارکت محلی و به دست آوردن اعتماد سرمایه گذاران بومی حاصل می گردد.»

واحد روابط عمومی و نشریه سازمان
اشتراک گذاری
تصاویر
  • دیدار مهندس ترکان  با استاندار سیستان و بلوچستان
ثبت امتیاز