05433449891-3زاهدان - خیابان دانشگاه - دانشگاه 57pishkhan.sbceo.ir
خبرها
تاریخ انتشار: شنبه 10 اسفند 1392
به مناسبت روز مهندس نشست مطبوعاتی ریاست سازمان  با اصحاب رسانه

  به مناسبت روز مهندس نشست مطبوعاتی ریاست سازمان با اصحاب رسانه

امتیاز: Article Rating
ظهر روز دوشنبه 5/12/92به مناسبت گرامیداشت روز مهندس نشست مطبوعاتی  با حضور  مهندس بزرگ زاده ریاست سازمان و اصحاب رسانه در محل سازمان نظام مهندسی ستاختمان استان برگزار گردید
مهندس عبدالباسط بزرگ‌زاده ضمن عرض تبریک به جامعه مهندسی استان  در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بزرگ‌ترین تشکل خصوصی دارای قانون و آیین نامه اجرایی مصوب هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی در کشور است که با توجه به تاثیرگذاری بالا در سبک زندگی شهری و سرمایه‌های مردمی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان سیستان و بلوچستان افزود: این سازمان بالغ بر 260 هزار مهندس در گرایش‎های مختلف عمرانی عضو فعال دارد.
از این تعداد 3 هزار نفر در سیستان و بلوچستان هستند که در بخش‌های مختلف خدمات مهندسی شامل طراحی اجرا و نظارت فعالیت می کنند.
وی عنوان کرد: ماموریت اصلی سازمان، توسعه مهندسی در کشور است اگر اعتبارات استان را مقایسه کنیم، هزینه‌ای که در این بخش انجام می‌شود بالغ بر 10 برابر میزان اعتبارات کل استان است.
 مهندس بزرگ‌زاده خاطرنشان کرد: رشته‌های هفت‌گانه در این سازمان فعالیت می‌کنند که همه موارد طرح، از کلان تا خرد را در زمینه‌های مختلف از جمله شهرسازی، معماری، عمران، ترافیک، نقشه برداری، تاسیسات مکانیکی و برقی را پوشش می‌دهد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه این اعضای سازمان هستند که مدیران ارشد سازمان را از طریق انتخابات تعیین می‌کنند و با توجه به اینکه تمام تصمیم گیری‌ها در خود استان انجام می‌شود، تعامل و همکاری با مردم، دستگاه‌های اجرایی، اداری و شهری استان در دستور کار این سازمان قرار دارد.
این مسئول با اشاره به افتتاح دفتر نمایندگی این سازمان در شهرستان سیب سوران در دهه فجر بیان داشت: سازمان نظام مهندسی با هدف آگاه سازی  مردم، با اهمیت کار ساختمانی به صورت اصولی و ایمن توسعه دفاتر نمایندگی را با تعامل دفاتر کاردان‌های استان در دستور کار خود داشته و اکنون در شهرستان‌های زابل، زهک، ایرانشهر، خاش، سراوان، راسک، نیکشهر، کنارک و چابهار نمایندگی این سازمان فعال هستند.
وی ضمن تاکید بر لزوم استفاده از مصالح استاندارد در پروژه‌های عمرانی اضافه کرد: سازه‌ها باید بر طبق آیین‌نامه‌های مصوب همانند مقررات 22 گانه ملی ساختمان ساخته شود.
 مهندس بزرگ‌زاده ابراز داشت: در صورت تخلف با توجه به کنترل تیم‌های نظارتی سازمان بر تمام سازه‌های عمرانی و مهندس با ناظر خاطی و پیمانکار برخورد می‌شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان سیستان و بلوچستان افزود: این سازمان همه ساله عملکرد رو به رشدی داشته و در دوسال گذشته با توجه به ساز و کار اداری داخل سازمانی، تشکیل گروه‌های نظارتی، تخصصی و مشورتی و عملکرد صحیح مجموعه در هدایت امور مرتبط با مهندسان موفق به کسب رتبه برتر شده است.
این مسئول گفت: در سال‌جاری نیز با اعزام گروه‌های نظارتی از وزارت راه و شهرسازی به استان عملکرد مورد ارزیابی قرار گرفته که امیدواریم با توجه به فعال سازی و تشکیل کمیته‌های ژئوتکنیک، خاک و پی و گروه‌های شهرسازی سال‌جاری نیز رتبه برتر کشور را کسب کنیم.
 رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان سیستان و بلوچستان متذکر شد: در سال 91 ، یک میلیون و 500 هزار متر مربع ساخت و ساز درکل استان سیستان و بلوچستان انجام شده که بالغ بر یک میلیون آن در شهرستان زاهدان بوده است.
وی در پایان اعلام نمود: همایش روز مهندس هشتم اسفندماه جاری در تالار فردوسی با حضور مهندسان عضو این سازمان برگزار خواهد شد.


روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

اشتراک گذاری
تصاویر
  • به مناسبت روز مهندس نشست مطبوعاتی ریاست سازمان  با اصحاب رسانه
ثبت امتیاز