05433449891-3زاهدان - خیابان دانشگاه - دانشگاه 57pishkhan.sbceo.ir
خبرها
تاریخ انتشار: شنبه 06 مهر 1392
سومین گردهمایی روابط عمومی های نظام مهندسی ساختمان

  سومین گردهمایی روابط عمومی های نظام مهندسی ساختمان

امتیاز: Article Rating
نخستین روز سومين گردهمايي آموزشي مديران و كارشناسان روابط عمومي با حضور اعضای هیئت رئیسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان ،مدیران وکارشناسان روابط عمومی استان ها در  مرکز پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ، مهندس اخوان عبدالهيان رييس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان خراسان رضوي ضمن خوش امدگويي به ميهمانان، بر اعتمادسازي بين سازمان‌هاي نظام مهندسي ساختمان، اعضا و مسوولان تاكيد كرد.
وي افزود: اگر هدف ما ارتقاي جايگاه مهندسان و تاثيرگذاري در كيفيت پروژه‌ها است، هر نظام مهندسي براي رسيدن به اين اهداف بايد برنامه‌هايي داشته باشد و در اين راستا نقش روابط عمومي در تجلي و رسيدن به غايت اهداف بسيار مهم است و براي نيل به اين اهداف، هيات مديره‌ها و روساي سازمان‌ها بايد به اين موضوع باور داشته باشند كه روباط عمومي با ايجاد تعامل و رابطه با اعضا و كاركنان، مي‌تواند بسيار موثر باشد.
وي بر اين نكته تاكيد كرد كه مسوولان از ما خدمات مناسب مي‌خواهند و مردم از ما امنيت و كيفيت ساخت و ساز و اعضا نيز شفافيت در اطلاع‌رساني، صداقت در گفتار و عمل و دفاع از حقوقشان به شكلي مناسب را خواستارند و همه‌ي اينها نشان مي‌دهد كه روابط عمومي نقش بسيار مهمي در اطلاع‌يابي و اطلاع‌رساني دارد.
اخوان عبدالهيان تصريح كرد: طبق مصوبه‌اي در هيات مديره شوراي مركزي، هر روابط عمومي بودجه مشخصي دارد و براي تمام استان‌ها رابط مشخص شده تا با روابط عمومي و بين‌الملل شوراي مركزي در ارتباط باشند.
رييس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان خراسان رضوي براي نشان دادن اهميت روابط عمومي به حادثه‌اي كه حدود سه سال پيش در گلبهار (شهركي در 30 كيلومتري مشهد) روي داد اشاره كرد و گفت: چهل هزار واحد مسكوني (مسكن مهر) در اين شهرك ساخته شده و ساختماني در مرحله اسكلت در آنجا فروريخت كه در اثر آن دو نفر از كارگران جان خود را از دست دادند و مثل هميشه بدون درنگ، مهندس ناظر مقصر اصلي اعلام شد. حتي يكي از نمايندگان مجلس نيز گفته بود كه مهندس ناظر مقصر اصلي اين حادثه است اما روابط عمومي سازمان با تلاش خود اين تهديد را به فرصت تبديل كرد. در اين راستا سازمان نظام مهندسي ساختمان استان خراسان رضوي پس از بررسي متوجه شد كه مهندسان و مجري خارج از ضوابط سازمان انتخاب شده و سازمان هيچ نقشي در حادثه نداشته است. بنابراين سازمان با ارايه گزارش دقيق از مراحل مختلف ساخت و ساز، نماينده مجلس را متقاعد كرد كه علل واقعي حادثه كاملاً بررسي شده و پرونده در مسير مناسب قرار گيرد و حتي دو روز بعد، نماينده مجلس اصلاحيه‌اي فرستاد و به اين ترتيب سازمان در نقش مدعي‌العموم ظاهر شده و توانست به خوبي از مهندس ناظر دفاع كند.
اخوان در پايان سخنان خود بر داشتن رابطه مناسب و تعامل با قوه قضاييه، نمايندگان مجلس و مسوولان در جهت دفاع از حقوق مهندسان بويژه مهندسان ناظر تاكيد كرد.
دکتر مهدی اژدري مقدم عضو شوراي مركزي سازمان نظام مهندسي ساختمان کشور نيز بر نقش كليدي روابط عمومي‌ها تاكيد كرد و نقش آموزش و پژوهش و ارتباط آن با روابط عمومي‌ها را پررنگ دانست.
وي به رشد تكنولوژي، وسايل ارتباط جمعي و شبكه‌هاي اجتماعي اشاره و اظهار كرد: كمتر سازماني وجود دارد كه به روابط عمومي و ارايه نقطه نظرات نياز نداشته باشد.
وی گفت: 250 هزار نفر مهندس، عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان هستند که در امر ساخت و ساز، خدمات زيادی به مردم ارايه می‌کنند ولی يکی از مظلوم‌ترين سازمان‌های متولی امر ساختمان است و اين مساله بيانگر نياز به فعاليت مستمر و فرهنگی مسوولان روابط عمومی است که برای اين مظلوميت‌زدايي فکری اساسی کنند و با تعامل و اطلاع‌رسانی درست، تهديدها را به فرصت تبديل کنند.
دکتر اژدری مقدم با اشاره به اينكه در دنيای امروز، روابط عمومی، صرفاً ارايه خبر نيست، افزود: امروزه دامنه فعاليت‌های روابط عمومی بسيار وسيع و گسترده است و نمود آن در سند چشم‌انداز سازمان و به تبع آن در پيش‌نويس سند چشم‌انداز روابط عمومی سازمان‌های استان‌ها ديده شده است.
وی قانون را راهنما و کتاب اصلی برای فعاليت روابط عمومی‌ها دانست و گفت: مواد 2، 15 و 21 قانون عملاً بيانگر نقش و وظايف هيات مديره‌ها است و نقش آموزش و پژوهش در همه‌ی اين مواد بسيار پررنگ و اساسی است.
سعيد کيوانی دبير شورای هماهنگی روابط عمومی نظام مهندسی ساختمان کشور سخنران بعدی بود که به تاريخچه اين گردهمايي‌ها اشاره کرد و گفت: اين گردهمايي‌ها با هدف دستيابی به اهدافی مانند بررسی و تدوين سند چشم‌انداز روابط عمومی، بررسی راهکارهای اجرايي در جهت پيشبرد اهداف سازمان، بررسی ضرورت تصحيح و يکسان‌سازی سايت‌ها و خبرنامه‌ها، نقد و بررسی بولتن‌ها و بررسی چالش‌ها و مشکلات فراروی روابط عمومی شروع شد که اولين همايش سال 90 در قزوين، دومين همايش در تهران و سومين همايش در مشهد برگزار شد.
سخنران بعدی سيد جلال فياضی نماينده شورای اسلامی شهر مشهد بود که به 20 قانون طلايي روابط عمومی‌ها اشاره کرد و هر کدام از آنها را توضيح داد.
اين گردهمايي با پيشنهاد شورای هماهنگی روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان‌ها و تاييد آن در هيات رييسه شورای مرکزی و موافقت ميزبانی توسط هيات مديره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی برگزار شد .
 از استان سیستان و بلوچستان حامد یزدان مهر مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ضمن ارائه عملکرد واحد روابط عمومی و نشریه هفت خوان ، در این همایش به عنوان عضو کارگروه ارتباطات مردمی شورای هماهنگی روابط عمومی نظام مهندسی کشور انتخاب گردید .

روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

اشتراک گذاری
تصاویر
  • سومین گردهمایی روابط عمومی های نظام مهندسی ساختمان
ثبت امتیاز