05433449891-3زاهدان - خیابان دانشگاه - دانشگاه 57pishkhan.sbceo.ir
خبرها
تاریخ انتشار: چهارشنبه 16 اسفند 1391

  پروژه‎ای که نظام مهندسی اخطار داده بود و حادثه آفرید

امتیاز: Article Rating
مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: در خصوص غیر استاندارد بودن پروژه‎ای که موجب حادثه شب دوشنبه شد اخطار داده بودیم.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به نقل از خبرگزاری فارس از گرگان، شامگاه دوشنبه در بلوار صیاد شیرازی حادثه‎ای رخ داد که متاسفانه یکی از همشهریان جان خود را از دست داد و سه نفر دیگر در این حادثه راهی بیمارستان شدند.
یک نفر کشته و سه نفر مجروح در اثر رانش زمین
شامگاه دوشنبه در بلوار صیاد شیرازی گرگان در هنگام انجام عملیات احداث واحد ساختمانی به دلیل حفاری غیراستاندارد و عدم استفاده از سازه نگهبان مناسب در پروژه، چهار نفر از کارگران که مشغول کار بودند دچار حادثه شده که با وجود تلاش تیم‎های امداد و نجات آتش‎نشانی و هلال احمر یک نفر از کارگران جان خود را از دست داد و سه نفر دیگر به شدت مجروح شدند.
از یک هفته پیش اخطار داده بودیم، اما توجهی نشد
در پیگیری خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان در خصوص علل و مصوب اصلی این حادثه، مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان بیان داشت: در خصوص این حادثه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادستانی و شهرداری گرگان به عنوان نهادهای مسئول در این حوزه از یک هفته پیش اخطارهای لازم را داده بودیم.
وی ادامه داد: با اینکه این اخطارها چندین بار داده شده بود، اما همکاری لازم انجام نشد و این حادثه ناراحت کننده رخ داد؛ اما اگر به این تذکرات با دید جدی‎تری نگاه می‎شد قطعا شاهد وقوع این حادثه نبودیم.
مالک، سازنده و قانون نامناسب مقصر اصلی حادثه شامگاه دوشنبه هستند
محمد آریان‎نیا اذعان داشت: حادثه تلخ شامگاه دوشنبه بر اثر گودبرداری غیر اصولی و استفاده از سازه‌های نگهبان فاقد استاندارد رخ داده است.
وی گفت: در این حادثه علاوه بر مالک و کسی که نخواسته یک سازه مناسب و ایمن ایجاد شود، قانون و ساز‎و‎کار نامناسبی که در حال حاضر وجود دارد مقصر بعدی در این اتفاق و حوادث بعدی هستند.
ابزار سازمان نظام مهندسی ساختمان تنها یک قلم و کاغذ است
مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان اضافه کرد: ابزار سازمان نظام مهندسی و ناظران پروژه‎های مختلف که در خط مقدم در این پروژه‎ها قرار دارند چیزی جز یک خودکار و یک کاغذ نیست.
وی متذکر شد: این ابزار برای مالکی که می‎خواهد کار خودش را انجام دهد و به تذکرات گوش ندهد مناسب و کافی نیست.
آریان‎نیا خاطرنشان کرد: این اشکال و ایرادی است که برای سازمان نظام مهندسی وجود دارد و نهایت کاری که می‎تواند بکند این است که نامه نگاری کنیم و با نامه تقاضا کنیم که عملیات ساخت و پروژه متوقف شود.
نظام مهندسی نیاز به قدرت اجرایی دارد
وی متذکر شد: مبحث پلیس ساختمان نیز کاملا در دست شهرداری است و آن هم با اینکه با نقایص و ایراداتی روبه‌رو هست، ولی در حال انجام است و قطعا برای این حجم عظیم از پروژه‎ها مناسب نیست.
آریان‌نیا اذعان داشت: در صورتی که مبحث پلیس ساختمان و قدرت اجرایی در بحث جلوگیری از پروژه های غیر استاندارد به سازمان نظام مهندسی واگذار شود، سازمان نظام مهندسی بهتر می‎تواند در پیشگیری از وقوع چنین حوادثی اقدام لازم را انجام دهد.

روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان
اشتراک گذاری
ثبت امتیاز