05433449891-3زاهدان - خیابان دانشگاه - دانشگاه 57pishkhan.sbceo.ir
خبرها
تاریخ انتشار: یکشنبه 18 تیر 1391
اجلاس پانزدهم هیات عمومی نظام مهندسی ساختمان

  اجلاس پانزدهم هیات عمومی نظام مهندسی ساختمان

امتیاز: Article Rating
نایب رییس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان كشور گفت: در پانزدهمین اجلاس سراسری هیات عمومی نظام مهندسی ساختمان كه بزودی در كرمانشاه برگزار می شود، حمایت از كار و سرمایه ایرانی به عنوان یك راهبرد و رویكرد مهم مد نظر قرار دارد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان كشور، مهندس علی فرج زاده ها اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال 1391 از سوی مقام معظم رهبری، باید بتوانیم فعالیت های سازمان و خدمات مهندسی اعضا را در بخش های مختلف توسعه دهیم و قطعا تاكید هیات عمومی سازمان نیز همین است.
وی افزود: تمام فعالیت ها و راهكارهای قانونی برای استفاده مطلوب از ظرفیت مهندسان ساختمان كشور با كمك سازمان نظام مهندسی شناسایی خواهد شد و از این طریق، راه برای حمایت از دانش و تخصص مهندسان به عنوان سرمایه های ملی و ایرانی هموار می شود.
سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان نظام مهندسی ساختمان كشور در پاسخ به این سوال كه آیا در قطعنامه اجلاس پانزدهم نیز بر ضرورت عملیاتی شدن شعار سال 91 تاكید خواهد شد، اظهار داشت: قطعا همین طور است و در این قطعنامه كه به تایید هیات عمومی می رسد و شورای مرکزی موظف به اجرای آن است بر استفاده هر چه بهتر و بیشتر از توان تخصصی و حرفه ای مهندسان ایرانی تاكید می شود.
فرج زاده ها در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اهداف برگزاری اجلاس پانزدهم گفت: به استناد ماده 19 قانون نظام مهندسی و كنترل ساختمان و نیز ماده 102 آیین نامه اجرایی قانون، هیات عمومی سازمان كه متشكل از اعضای اصلی هیات مدیره سازمان های استانی است، به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر در فعالیت ها و برنامه ریزی ها، هر سال یك بار تشكیل جلسه عادی می دهد.
وی درباره وظایف و اختیارات هیات عمومی نیز بیان داشت: به استناد ماده 107 آیین نامه اجرایی قانون، وظایف و اختیاراتی برای این هیات مشخص شده است كه از جمله آنها می توان به استماع گزارش عملكرد سالانه شورای مركزی، بررسی و تصویب ترازنامه شورای مركزی، تعیین خط مشی ها، شنیدن گزارش عملكرد سازمان های نظام مهندسی و اطلاع از فعالیت ها و مشكلات و نیز ارائه راهكار به آنها، تصمیم گیری و  تنظیم روابط نظام مهندسی استان ها و تلاش برای تبادل بیشتر تجارب و اطلاعات بین آنها، بررسی و تصویب تفاهم نامه های پیشنهادی شورای مركزی و... اشاره كرد.
گفتنی است پانزدهمین اجلاس سراسری هیات عمومی نظام مهندسی ساختمان از 20 تا 22 تیرماه  با حضور مقامات عالی وزارت راه و شهرسازی و اعضای هیات مدیره 31 استان به همراه روسای شورای انتظامی و بازرسان هیات مدیره استانها به میزبانی سازمان نظام مهندسی استان كرمانشاه برگزار خواهد شد.


روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

اشتراک گذاری
تصاویر
  • اجلاس پانزدهم هیات عمومی نظام مهندسی ساختمان
ثبت امتیاز