05433449891-3زاهدان - خیابان دانشگاه - دانشگاه 57pishkhan.sbceo.ir
خبرها
تاریخ انتشار: یکشنبه 22 آبان 1390

  راهنمای ‌شركت ‌در‌جلسه آزمون ‌ورود به حرفه ‌مهندسان(پايه سه)

امتیاز: Article Rating
داوطلبان لازم است قبل از شركت در جلسه آزمون، این راهنما را با دقت مطالعه و بر اساس مفاد آن اقدام نمایند.
الف)کارت شناسایی آزمون
احراز هویت شركت‌كنندگان در جلسه آزمون، از طریق ارائه كارت عضویت عكس‌دار سازمان استان و همچنین كارت شناسائی آزمون صورت خواهد گرفت. كارت شناسایی آزمون حاوی مشخصات داوطلب، شماره داوطلبی، مكان و زمان آزمون می‌باشد. لذا ضروری است داوطلبان موارد زیر را رعایت نمایند:
1- اگر داوطلبان شركت در آزمون تاكنون كارت عضویت خود را اخذ ننموده‌اند، نسبت به اخذ كارت عضویت خود از سازمان استان محل عضویت، اقدام نمایند.
2- كارت شناسایی آزمون حرفه‌ای مهندسی از تاریخ 28/8/90 الی 1/9/90 بر روی وب‌سایت این دفتر ارائه می‌گردد كه ضروری است هر یك از داوطلبان رشته‌های مختلف با وارد كردن شماره عضویت نظام مهندسی و شماره شناسنامه در فرم موجود بر روی وب سایت، پرینت كارت شناسائی آزمون خود را تهیه نماید.
تذکر مهم: ورود داوطلب  به جلسه آزمون بدون کارت شناسایی آزمون و كارت عضویت سازمان استان و یا كارت معتبر عكس دار حتی با تأییدیه ثبت نام آزمون مجاز نمی‌باشد.
3- مندرجات کارت شناسایی آزمون همان اطلاعاتی است که داوطلب به هنگام ثبت نام در فرم مربوطه درج و تأیید نموده است. با این وجود در صورت مشاهده مغایرت در مندرجات كارت شناسایی آزمون، به منظور رفع نقص داوطلب می‌تواند صرفاً از تاریخ 2/9/90 الی3/9/90 با در دست داشتن پرینت كارت شناسایی آزمون و برگه ثبت‌نام تأیید شده به سازمان استان محل عضویت خود مراجعه نماید.

ب) پاسخنامه و نكات مهمی درباره آن:
در جلسه آزمونهای تستی به هر داوطلب یك پاسخنامه داده می‌شود، در مستطیل بالای پاسخنامه شماره داوطلبی، شماره عضویت نظام مهندسی، نام خانوادگی، نام، عنوان رشته و بخشهای ثبت‌نامی آزمون (برای داوطلبان رشته معماری) درج شده است. به غیر از محلهای مشخص شده روی پاسخنامه از نوشتن و یا علامتگذاری در سایر محلها خصوصاً مستطیل بالای پاسخنامه خودداری نمایید در غیر این صورت برابر مقررات آزمونها عمل خواهد شد.

ج) شیوه پاسخگویی به سؤالهای آزمونهای تستی:
1- چون پاسخنامه به وسیله ماشین علامت‌خوان تصحیح می‌شود، مسؤلیت عدم تصحیح پاسخنامه هایی كه بصورت ناقص و مخدوش،تاشده و یا بدون استفاده از مداد مشكی نرم پرشده باشند برعهده داوطلب می‌باشد.
 نمونه پركردن پاسخنامه:                  غلط                                                 صحیح ? 
2- در آزمونهای تستی، هر پاسخ صحیح دارای 1 نمره مثبت می‌باشد و به منظور خنثی كردن پاسخهای حدسی و تصادفی برای هر پاسخ غلط  نمره منفی منظور خواهد شد. بنابراین به داوطلبان توصیه می‌شود اگر پاسخ صحیح سؤالی را نمی‌دانند به آن سؤال جواب ندهند لازم بذكر است اگر به سؤالی بیش از یك پاسخ داده شود همه پاسخها، غلط محسوب شده و به آن سؤال  نمره منفی تعلق خواهد گرفت.
3- در آزمونهای تستی، كلیه سؤالات با ضریب یكسان محاسبه خواهند شد.

د) تاریخ و زمان آزمون :
در آزمون حرفه‌ای مهندسان یك دفترچه سؤال به هر شركت كننده داده‌ می‌شود كه لازم است داوطلبان به سؤالات این دفترچه در مدت تعیین شده برروی دفترچه سؤالات پاسخ دهند. تاریخ و زمان شروع آزمون به شرح جداولی كه در ادامه می‌آید می‌باشد:

آزمون ورود به حرفه مهندسان(پايه سه) مورخ 3/9/90

رشته

تاريخ آزمون

شروع آزمون

نوع آزمون

زمان آزمون

معماری(تستی)

پنجشنبه 3/9/90

9:00 صبح

تستی

220 دقیقه

شهرسازی

پنجشنبه 3/9/90

9:00 صبح

تستی

100 دقیقه

عمران (نظارت)

پنجشنبه 3/9/90

9:00 صبح

تستی

 150 دقیقه

ترافيك

پنجشنبه 3/9/90

9:00 صبح

تستی

120 دقیقه

نقشه‌برداری

پنجشنبه 3/9/90

9:00 صبح

تستی

150 دقيقه


آزمون ورود به مهندسان(پايه سه) مورخ 4/9/90

رشته

تاريخ آزمون

شروع آزمون

نوع آزمون

زمان آزمون

عمران (محاسبات)

جمعه 4/9/90

9:00 صبح

تستی

210دقيقه

مكانيك

جمعه 4/9/90

9:00 صبح

تستی

150دقيقه

برق

جمعه 4/9/90

9:00 صبح

تستی

150دقيقه

معماری(طراحی)

جمعه 4/9/90

9:00 صبح

تشريحی

480دقيقه


تذكر1:
درهای ورود به جلسه آزمون صبح، ساعت 8:00 بسته خواهد شد لذا كلیه داوطلبان باید قبل از بسته شدن درهای ورودی، در محل حوزه امتحانی ذیربط حاضر باشند. هر گونه تأخیر در ورود به جلسه غیبت تلقی شده و از شركت داوطلب در آزمون ممانعت خواهدشد.

 تذكر2:
سؤالات آزمون تستی معماری شامل سه بخش سؤالات عمومی، تخصصی و جزئیات اجرائی ساختمان می‌باشد كه در سه دفترچه جداگانه ارائه خواهد شد. پاسخنامه این سه آزمون به صورت مشترك می‌باشد كه ردیفهای 1 الی 40 این پاسخنامه مربوط به سؤالات عمومی، ردیفهای 41 الی 80 مربوط به سؤالات تخصصی و ردیفهای 81 الی 100 مربوط به سئوالات جزئیات اجرائی ساختمان است. به داوطلبان آزمون تستی براساس بخشهای ثبت‌نامی كه در كارت ورود به جلسه ایشان نیز درج گردیده دفترچه سئوالات آزمونهای عمومی، تخصصی و جزئیات اجرایی ساختمان به صورت همزمان ارائه خواهد شد. توضیح اینكه در صورتیكه داوطلب فقط در یك یا دو بخش از آزمون تستی ثبت‌نام نموده باشد، صرفاً دفترچه سئوالات همان بخش یا بخش‌ها به وی ارائه خواهد شد. داوطلبان باید دقت نمایند كه پاسخهای سئوالات را با توجه به شماره سئوال در پاسخنامه آزمون درج نمایند.

تذكر3:
حدنصاب قبولی آزمون در رشته و بخشهای مختلف 50 در صد كل نمره آزمونهای مربوط می‌باشد.

ﻫ) محل برگزاری آزمون:
هر یك از داوطلبان لازم است با توجه به آدرس حوزه آزمون مندرج در پرینت كارت شناسایی آزمون، نسبت به شناسائی حوزه آزمون اقدام نمایند.
داوطلبان باید در روز آزمون، در حوزه آزمون براساس شماره داوطلبی درج شده در کارت شناسایی آزمون و با كمك علائم راهنمای حوزه آزمون و همچنین برچسبهای صندلیها، محل دقیق استقرار خود در جلسه آزمون را پیدا نمایند.

تذكرات مهم: 
1- بدون ارائه پرینت كارت شناسائی آزمون، كارت عضویت سازمان استان یا كارت شناسایی معتبر عكس دار از ورود داوطلب به حوزه آزمون ممانعت بعمل خواهد آمد.
2- داوطلبان آزمون‌های تستی باید در جلسه آزمون مداد سیاه نرم پررنگ، مداد پاك‌كن، مدادتراش، ماشین حساب، كتابها و جزوات مورد نیاز را به همراه داشته باشند.
3- داوطلبان آزمون طراحی ضروری است لوازم ترسیم را جهت آزمون مذكور به همراه داشته‌باشند.
4- استفاده از كتاب و جزوه در جلسه آزمون مجاز می باشد، ولی امانت گرفتن جزوه و كتاب وگرفتن هر نوع یادداشت از دیگران اكیداً ممنوع است. در صورت مشاهده موارد مذكور، ضمن ثبت در صورتجلسه، پاسخنامه مربوطه تصحیح نخواهد شد.
5- استفاده از رایانه كیفی(laptop ) در جلسه آزمون ممنوع می باشد.
6- استفاده از میز نور، شیشه، كاربن و سایر وسایل مشابه در جلسه آزمون ممنوع می‌باشد.
7- داوطلبان آزمون طراحی معماری باید پاسخ سؤالات‌ را صرفاً بر روی برگه‌های پاسخنامه ترسیم نمایند و از الصاق برگه های اضافی جداً خودداری نمایند (برگه های الصاقی تصحیح نخواهد شد).

8- داوطلبان آزمون طراحی معماری لازم است مشخصات خود را صرفاً در محلهای تعیین شده در پاسخنامه درج نموده و از درج مشخصات در سایر بخشهای پاسخنامه خودداری نمایند. همچنین برگه‌ها به هیج وجه از هم جدا نشوند و هر ترسیم در برگه مربوطه انجام شود.این دفتر هیچ گونه مسئولیتی در قبال تصحیح برگه‌های جدا شده نخواهد داشت.
9- همراه آوردن تلفن همراه در جلسه آزمون اكیداً ممنوع بوده و در صورت مشاهده، ضمن ثبت در صورتجلسه، پاسخنامه داوطلب تصحیح نخواهد شد.
10- هر گونه تبادل اطلاعات، ایجاد مزاحمت برای سایرین، ایجاد بی نظمی در جلسه آزمون، خارج كردن پاسخنامه و دفترچه های سؤالات و ... طبق آئین نامه داخلی برگزاری آزمونها به عنوان تخلف محسوب شده و با متخلفان مطابق با ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.
11- پس از آزمون، پاسخنامه‌های آزمون كلیه داوطلبان هر حوزه آزمون از نظر وقوع تخلف مورد بررسی قرار می‌گیرند، لذا داوطلبان محترم به این نكته توجه نمایند كه در صورتیكه اطلاعات پاسخنامه خود را در اختیار داوطلب دیگر قرار دهند، هر دو نفر متخلف محسوب خواهند شد و با ایشان مطابق با ضوابط برخورد خواهد شد.
12- موفقیت در آزمون تنها یكی از شرایط اخذ پروانه اشتغال بكار می‌باشد. مدارك تحصیلی، سوابق حرفه‌ای و سایر شرایط مندرج در آئین‌نامه‌ اجرایی قانون و دستورالعمل ثبت نام آزمون پس از كسب موفقیت در آزمون مورد بررسی قرار خواهد گرفت؛ بنابراین قبولی در آزمون حقی برای داوطلب جهت دریافت پروانه اشتغال بكار ایجاد نمی‌كند.
13- نتایج آزمون های بخش تستی حداكثر تا تاریخ 31/11/90 از طریق وب‌سایت این دفتر نشانی www.inbr.ir به اطلاع شركت‌كنندگان رسانده خواهدشد. نتایج آزمون بخش طراحی در اطلاعیه های آتی و بعد از تاریخ اعلام نتایج آزمون تستی از طریق همین وب سایت به اطلاع شركت كنندگان رسانده خواهد شد. بدیهی است این دفتر از پاسخگویی حضوری و تلفنی به داوطلبان در این خصوص معذور است. اطلاعیه‌های لازم در این زمینه در اختیار سازمانهای‌استاها نیز قرار می‌گیردكه در صورت لزوم داوطلبان می‌توانند به آن سازمانها نیز مراجعه نمایند.
14- همانگونه كه در اطلاعیه وب‌سایت دفتر نیز اعلام گردیده مجدداً تأكید می‌گردد، آزمونهای حرفه‌ای مشمول هیچگونه جبران كسری نمره نخواهد بود و شرایط قبولی داوطلبان كسب 50% نمره از آزمون مربوطه می‌باشد. 
 
 
دفتر امور مقررات ملی ساختمان
اشتراک گذاری
ثبت امتیاز