05433449891-3زاهدان - خیابان دانشگاه - دانشگاه 57pishkhan.sbceo.ir
خبرها
تاریخ انتشار: شنبه 21 آبان 1390
مهندس هاشمی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در حاشیه برگزاری نخستین سمینار روابط عمومی سازمانهای نظام مهندسی ساختمان کشور

  مهندس هاشمی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در حاشیه برگزاری نخستین سمینار روابط عمومی سازمانهای نظام مهندسی ساختمان کشور

امتیاز: Article Rating
مهندس سید'مهدی هاشمی' روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن تایید فعالیتهای صورت گرفته در بخش مسکن مهر، بر تقویت این بخش تاکید و اظهارکرد: بیش از 85 درصد از پروژه‌های مسکن مهر در سطح کشور از نظر فنی و مهندسی و مکان یابی شرایط مطلوبی را دارا هستند.
وی افزود: با ورود تخصصی بخش خصوصی به ساخت مسکن مهر، می‌توان سرمایه‌های مورد نیاز در فعالیت‌های عمرانی و ساختمانی را بیش از پیش به گردش درآورد.
مهندس هاشمی، رعایت معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی را از محورهای اصلی این سازمان و از تاکیدات مقام معظم رهبری دانست و افزود: بر این اساس کمیسیون‌های معماری و شهرسازی فعال و وظایف همه دستگاه‌ها در این بخش مطالبه خواهد شد.
وی با اشاره به مصرف 60 درصدی سوخت در بخش ساختمان، اظهار کرد: به دلیل رعایت نکردن استاندارد ساخت و ساز در ساختمانها، بخش قابل توجهی از این انرژی هدر می‌رود که نیازمند تصمیم‌گیری‌های جدیدی در این بخش است.
مهندس هاشمی در ادامه با اشاره به برخی گودبرداری‌های غیرمجاز در شهرها تصریح کرد: شهرداری بر اساس گزارش ناظرین، موظف به توقف کار یا لحاظ ایمنی در کار است.
وی، صنعتی سازی را بخشی از راهکار برون رفت از مشکل مسکن دانست و افزود: این روش علاوه بر افزایش کیفیت، هزینه‌های ساخت و ساز را تا حدودی کاهش می‌دهد.
مهندس هاشمی، صدور شناسنامه فنی ساختمان را ضروری و یک سرمایه ارزشمند دانست و گفت: فرهنگ سازی برای اخذ شناسنامه فنی ساختمان به عنوان یک اصل باید در دستور کار قرار گیرد و متاسفانه تاکنون از این مساله غفلت شده است.
وی افزود: بسیاری از کالاها دارای شناسنامه فنی هستند ولی ساختمان که هم یک سرمایه ارزشمند محسوب می شود و هم با ایمنی جان و مال انسان ها سر و کار دارد، از این امکان برخوردار نیست.
مهندس هاشمی با تاکید بر اینکه باید در بهره برداری و خرید و فروش ساختمان، مشخصات و هویت ساختمان به اطلاع بهره بردار برسد، اظهارکرد: باید رسانه ها در این زمینه فرهنگ سازی کنند تا هیچ ساختمانی بدون شناسنامه خرید و فروش نشود.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: صدور شناسنامه فنی ساختمان در خیلی از شهرها شروع شده است ولی در تهران و بخشهایی از کلانشهرها هنوز شناسنامه دار کردن ساختمانها رایج نشده است.
مهندس هاشمی، همچنین با اشاره به ابلاغ سیاستهای الگوی معماری ایرانی - اسلامی اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان مدعی العموم در حال پیگیری این موضوع است و امیدواریم ساختمانهای در دست احداث مطابق با الگوهای بومی و اسلامی احداث شوند.
وی از اشتغال، مسکن و هدفمندسازی یارانه‌ها به عنوان سه موضوع مهم کشور یاد کرد و گفت: این سه اصل، تاثیر مستقیمی بر نحوه عملکرد نظام مهندسی خواهند داشت.
مهندس هاشمی تاکیدکرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان بخش قابل توجهی از اشتغال را به خود اختصاص داده و در توسعه و روند رو به رشد اشتغال تاثیرگذار است.
وی در ادامه با اشاره به فرش تراکم در شهرها افزود: بر اساس قانون، شهرداریها باید دارای یک بودجه پایدار باشند اما متاسفانه عدم تصمیم‌گیری برای این موضوع باعث شده تا بخش اصلی درآمد شهرداری‌ها از فروش تراکم تامین شود.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه اعتلای مهندسی ساختمان را با تمام توان دنبال می کنیم، افزود: باید نظم، استحکام، زیبایی و کار مهندسی که نماد فرهنگ، مدیریت، اقتصاد و رفاه همه جانبه است در معماری کشور بروز و ظهور برجسته ای یابد.
هاشمی در پایان اظهار داشت: علم مهندسی زیرساخت تمامی علوم است و نگاه مهندسی به امور می تواند ما را به موفقیت برساند.

روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

اشتراک گذاری
تصاویر
  • مهندس هاشمی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در حاشیه برگزاری نخستین سمینار روابط عمومی سازمانهای نظام مهندسی ساختمان کشور
ثبت امتیاز