05433449891-3زاهدان - خیابان دانشگاه - دانشگاه 57pishkhan.sbceo.ir
خبرها
تاریخ انتشار: دوشنبه 18 مهر 1390
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در سفر استانی به سیستان وبلوچستان وارد شهر زاهدان شدند

  ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در سفر استانی به سیستان وبلوچستان وارد شهر زاهدان شدند

امتیاز: Article Rating

جناب آقای مهندس سید مهدی هاشمی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به همراه هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از طرح های مسکن مهر و سایر پروژه های عمرانی شهر زاهدان بازدید و از نزدیک با پیمانکاران و مجریان طرح ها دیدار داشتند .
ایشان در ادامه به همراه هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان با جناب آقای مهندس آزاد استاندار سیستان و بلوچستان دیدار داشته و از آخرین تحولات عمرانی استان مطلع گردیدند.
در بعد از ظهر همانروز در نشست خبری با حضور روزنامه ها و خبرگزاری ها و صدا وسیمای استان ابراز داشتند اصول، مباني و سياست هاي كلي براي داشتن معماري و شهرسازي ايراني- اسلامي را براساس سند چشم انداز توسعه در اختيار داريم اما در رعايت اين اصول و مقررات در ساخت و سازها به حداقل اكتفا كرده ايم.
وی اظهار داشت الزام به رعايت مقررات ملي ساختمان و مفاد آن بايد توسط دستگاههاي دولتي و شهرداري ها انجام گيرد و در واقع قانون گذار، سازمان نظام مهندسي را به عنوان مدعي العموم، متولي و محور اجراي اين قانون تعيين كرده است.
رييس سازمان نظام مهندسي ساختمان گفت: خوشبختانه در اواخر سال گذشته رهبر معظم انقلاب سياست هاي كلي نظام را در بخش معماري و شهرسازي مشخص و ابلاغ فرمودند كه در كنار آن با توجه به سياست هاي سند چشم انداز و برنامه پنجم توسعه بايد تصدي گري دولت كاهش و برون سپاري ها توسعه يابد.
او ادامه داد: سازمان نظام مهندسي هم در واقع مسوول نظارت بر ساخت و ساز كشور در همه ابعاد است و بر اجراي مقررات ملي ساختمان نظارت دارد اما متاسفانه در برخي بخشها قوانين و مقررات اعمال نمي شود، معماري و شهرسازي ايراني- اسلامي مورد غفلت واقع و در رعايت مقررات ملي ساختمان به حداقل ها اكتفا شده است.
مهندس هاشمي بيان كرد: رعايت مقرارت ملي ساختمان در ايران يك چهارم كشورهاي پيشرفته انجام مي شود و علي رغم در اختيار داشتن نيروي انساني زبده و كارآمد به عنوان مهمترين سرمايه در اين عرصه، از اين ظرفيت استفاده كافي نمي شود و مطالبه اي نيز براي استفاده صحيح و درست از مهندسان صورت نمي گيرد.
وي گفت: هر چند طي سالهاي اخير ساخت و سازها در كشور به سمت استفاده از مهندسان زبده و رعايت قوانين ملي ساختمان پيش رفته اما سرعت حركت كند است و بايد تلاش كرد در ارتقاي وضعيت كيفيت ساختمان ها جايگاه بهتري دردنيا كسب كنيم.
 رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: در سیستان‌و بلوچستان با راه‌اندازی نظام مهندسی ساختمان اقدامات بسیار خوبی انجام شده و این استان با دارا بودن دو هزار و 250 مهندس از ظرفیت‌بسیار خوبی برخوردار است و باید از این ظرفیت بهترین استفاده صورت گیرد.
ایشان پس از نشست خبری با اصحاب رسانه جلسه ای مفصل با حضور معاون امور عمرانی استاندار،مدیر کل و معاونین مسکن و شهرسازی استان، شهرداران و اعضای شورای شهر و اعضای هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان داشته و از آخرین اقدامات انجام شده در زمینه های عمرانی شهر و رفع چالش ها مطلع گردیدند..

روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

اشتراک گذاری
تصاویر
  • ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در سفر استانی به سیستان وبلوچستان وارد شهر زاهدان شدند
ثبت امتیاز