05433449891-3زاهدان - خیابان دانشگاه - دانشگاه 57pishkhan.sbceo.ir
خبرها
تاریخ انتشار: پنجشنبه 16 تیر 1390
چهاردهمین اجلاس هیئت های عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان

  چهاردهمین اجلاس هیئت های عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان

امتیاز: Article Rating

چهاردهمین اجلاس هیئت های عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان سراسر کشور در 18 تیر به مدت دو روز و با حضور رییس جمهور ، رییس قوه مقننه و وزیر راه و شهرسازی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی تهران، برگزار می شود.

چهاردهمین اجلاس هیئت های عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان سراسر کشور برگزار می شود. سید مهدی هاشمی رییس شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان با اعلام این خبر در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی ساختمان ایران (شاسا) گفت: به استناد مواد قانون 19 ، 102 تا 107 آیین نامه سه قانون نظام مهندسی ساختمان، سالانه هیئت عمومی برگزار می شود که موارد کلی و عمومی نظام مهندسی مطرح و به تصویب می رسد.

سید مهدی هاشمی از جمله مواردی را که در این اجلاس مورد بحث و بررسی قرار می گیرد؛ گزارش سالانه و عملکرد شورای مرکزی بررسی و تصویب ترازنامه ها، خط مش عمومی عملکرد شورا ، گزارش عملکرد استان ها و اخذ نظرات مقامات عالی رتبه کشور مطرح کرد. وی خط مشی و دستور کار جدید پنجمین دوره شورای مرکزی در سال جهاد اقتصادی را ، ارتقا و کارامدی نظام مهندسی بیان کرد و افزود: با توجه به اینکه برای اولین بار سند چشم انداز تهیه، تدوین و تصویب می شود و همچنین برای اولین بار برنامه سالانه برای سازمان نظام مهندسی ساختمان، ترسیم و به تصویب رسانده ایم. در این اجلاس کلیه موارد به اعضای هیئت عمومی اطلاع رسانی خواهد شد و بی شک این اطلاع رسانی، موجب هماهنگی و همفکری در جهت اجرایی کردن کارها در بخش های مختلف تخصصی ،تحقیقاتی و آموزشی و امور عمومی سازمان خواهد بود.

رییس شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان با اشاره به اهداف سازمان تصریح کرد: حرکت با برنامه می تواند جهت گیری مناسبی در جهت تحقق اهداف داشته باشد . به طور مثال ارتقا کارامدی نظام مهندسی ساختمان و یا اعتماد سازی در بین افکار عمومی مبنی بر اینکه سازمان به عنوان تخصصی ترین مرجع مورد اعتماد مردم و به عنوان یک نهاد مستقل نزد افکار عمومی در ساخت و ساز است؛ یکی از اهداف ما تلقی می شود.

هاشمی ضمن تاکید بر فرهنگ سازی ساختمان سازی اصولی در میان اقشار جامعه به خبرنگار شاسا گفت: باید سلامت جامعه و امنیت جسمی و روحی مردم را تامین کرد. این موضوع حرکت جمعی را می طلبد و علاوه بر فرهنگ سازی، اطلاع رسانی هم از ملزومات است تا بتوان اجرای کامل قانون نظام مهندسی ساختمان را در کشور فراهم کنیم و توقعات قانونگذار را برای تدوین و تصویب قانون به مرحله اجرایی رسانده و اشکالات موجود مرتفع سازیم.وی تصریح کرد: در خلال این اجلاس در کمیته ها و کمیسیون های مختلف، بحث های تخصصی شکل خواهد گرفت.

هاشمی در ادامه با اشاره به برپایی نمایشگاهی در این حاشیه اجلاس ادامه داد: نمایشگاه جانبی هم در چهاردهمین اجلاس هیئت های عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان برپا می شود که در جهت اطلاع رسانی در زمینه های مختلف آموزشی و پژوهشی گام برمی دارد و کلیه خدماتی که در زمینه نظام مهندسی وجود دارد به طور کامل به منصه ظهور می گذارد. وی در پایان افزود: بحث های مختلفی در مورد کارامد کردن نظام مهندسی ساختمان خواهیم داشت که مطالب به بحث و تبادل نظر گذاشته می شود که بعد از برگزاری اجلاس، مباحث به طور کامل اطلاع رسانی خواهد شد.

گفتنی است؛ چهاردهمین اجلاس هیئت های عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان سراسر کشور در 18 تیر به مدت دو روز در روزهای 18 و 19 تیرماه سال جاری، برگزار می شود.


روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان
              استان سیستان و بلوچستان

اشتراک گذاری
تصاویر
  • چهاردهمین اجلاس هیئت های عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان
ثبت امتیاز