05433449891-3زاهدان - خیابان دانشگاه - دانشگاه 57pishkhan.sbceo.ir
خبرها
تاریخ انتشار: چهارشنبه 30 تیر 1395
ترکان: باید درون بافت شهرها به اصلاحات اساسی پرداخت

  ترکان: باید درون بافت شهرها به اصلاحات اساسی پرداخت

امتیاز: Article Rating
اکبر ترکان در گزارش جمع بندی نوزدهمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان در جزیره کیش با اشاره به صحبت های وزیر راه و شهرسازی در روز اول این اجلاس گفت: نگاه کلان آقای دکتر آخوندی به رشد شهرها و سیر حرکت توسعه از دهه 60 تاکنون بوده است. 
وی تاکید کرد: تغییرات از این پس باید با محوریت اصلاح در بافت های موجود شکل بگیرد. 

ترکان ادامه داد: جز پدیده حاشیه نشینی با ریشه اقتصادی، باید درون بافت شهرها به اصلاحات اساسی پرداخت و ساختمانها را به عنوان میراثی برای نسل های متوالی ساخت. 
مشاور رییس جمهوری افزود: مقررات شهرسازی همانند مقررات ملی محکم و لازم الاجرا نیست لذا باید با دورکردن سوداگری ها این مقررات را از داد و ستد دور کرد و مقررات شهرسازی را پیاده سازی نمود.

ترکان ادامه داد: در اعتقادات دینی ما نیز شئونی برای حق شهروندی و همسایگی توصیه هایی شده و باید به عنوان هندسه و قوانینی درآمده و لازم الاجرا شود. 

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان به اشاره به خط مشی این سازمان که از سال 92 به تهیه آن اقدام شد گفت: برای اینکه این خط مشی ها به فاز اجرایی برسد کمیته هایی شکل گرفت و 140 برنامه عملیاتی در 17 بند، خط مشی تعیین شد و به استانها ابلاغ شد که در مسیر اجرایی شدن قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: دوره های آتی نظام مهندسی بیشتر به دنبال زمینه های جدید، مثل صادرات خدمات فنی و مهندسی باشند. 

نوزدهمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان در جزیره کیش که از 26 تیرماه آغاز شده بود با قرائت بیانیه پایانی به کار خود پایان داد. 
اشتراک گذاری
تصاویر
  • ترکان: باید درون بافت شهرها به اصلاحات اساسی پرداخت
ثبت امتیاز