05433449891-3زاهدان - خیابان دانشگاه - دانشگاه 57pishkhan.sbceo.ir
خبرها
تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 اردیبهشت 1395
گروه‌های جدید نظارتی سازمان آغاز به کار کردند.

  گروه‌های جدید نظارتی سازمان آغاز به کار کردند.

امتیاز: Article Rating
دکتر نرماشیری: گروهای نظارتی باید امین سازمان باشند.
دوازده گروه 4 نفره نظارتی شامل سه گروه نظارت ویژه بر عملکرد مجریان روز گذشته با حضور در نشستی مشترک با ریاست و نایب رییس سازمان کار خود را آغاز نمودند. 
دکتر نرماشیری در این نشست با بیان اینکه این دوره بیشترین تعداد گروه نظارتی را داراست، از عزم سازمان برای افزیش کیفیت نظارت مضاعف خبر داد. وی گفت: «طبق برنامه‌ریزی های انجام شده در هر روز دو گروه نظارتی در دو زمان مشخص برای بازدید از سوی سازمان اعزام خواهند شد. مهندس شیرزایی، نایب رییس سازمان به صورت مستقیم بر عملکرد این گروه‌ها نظارت خواهد داشت و کلیه گزارش‌های گروه‌ها به وسیله ایشان کنترل می‌گردد.» 
ریاست سازمان در ادامه گفت: «هدف گروه‌های نظارتی باید افزایش رضایت عمومی شهروندان از خدمات نظام مهندسی ساختمان باشد. در این راستا سازمان اقداماتی از جمله اختصاص طبقه همکف به امور مربوط به کارفرمایان را انجام داده است تا روند انجام امور اداری مالکان تسریع پیدا کند. به علاوه باید به سمت افزایش اثرگذاری گروه‌های نظارتی سازمان پیش رویم تا مهندسان به نحو مطلوب وظایف قانونی خود را انجام داده و اطلاعات فرم های پنج مرحلیه ای و شناسنامه های فنی ملکی مطابقت بیشتری با واقعیت داشته باشد، لذا گروه‌های نظارتی باید امین سازمان باشند.» 
مهندس شیرزایی: مهندسان در صورت عدم التزام به  قانون در مرحله اول از سوی گروه بازدید کننده، تذکر کتبی در یافت نموده و در  صورت عدم توجه به تذکر، به شورای انتظامی معرفی خواهند شد
در ادامه مهندس شیرزایی، نایب رییس سازمان به بیان نکاتی پیرامون وظایف گروه‌های نظارتی پرداخت. وی خاطر نشان کرد: «سازمان بر اساس گزارشات گروه‌های نظارتی در مورد عملکرد مهندسان تصمیم می‌گیرد. مهندسان در صورت عدم التزام به  قانون در مرحله اول از سوی گروه بازدید کننده، تذکر کتبی در یافت نموده و در  صورت عدم توجه به تذکر، به شورای انتظامی معرفی خواهند شد. حضور مهندس ناظر در پروژه در هنگام بازدید گروه‌های نظارتی الزامی است.»
 نایب رییس سازمان در ادامه گفت: «بازدید ها باید هدفمند باشند و به جای انتخاب پروژه‌های تصادفی در سطح شهر و در روز بازدید، قبل از بازدید با مهندس ناظر هماهنگ شود تا نقشه ها و مدارک مورد نیاز آماده و در روز بازدید ارائه شود. تنها نقشه‌هایی از سوی گروه نظارتی باید پذیرفته شوند که که مهر کنترلی سازمان را داشته باشند و هر نوع تغییری از سوی مهندس ناظر در نقشه  باید با تاییدیه کمیته محاسبات صورت پذیرد.» 
مهندس شیرازیی با تاکید بر لزوم اعلام به موقع گزارشات مرحله ای از سوی مهندس ناظر گفت: «در صورت عدم تحویل به موقع فرم‌ها می‌بایست مطابق مقررات مهندس ناظر به شورای انتظامی معرف گردد. علاوه بر این لازم است در فرم های گروه نظارتی بازبینی صورت بگیرد تا بازدهی نظارت مضاعف افزایش یابد.»
وی در پایان اشاره کرد: «باید برای ساختمان های گروه الف نیز سازوکاری نظارتی مشخص شود، چرا که بسیاری از مشکلات مربوط به این ساختمان هاست.» 
در پایان این نشست اعضای گروه های نظارتی به ارائه پیشنهادات خود برای بهتر شدن روند کنترل مضاعف پرداختند.
اشتراک گذاری
تصاویر
  • گروه‌های جدید نظارتی سازمان آغاز به کار کردند.
ثبت امتیاز