05433449891-3زاهدان - خیابان دانشگاه - دانشگاه 57pishkhan.sbceo.ir
خبرها
تاریخ انتشار: دوشنبه 14 دی 1394
همایش آموزشی زلزله و کاهش ریسک برگزار گردید

  همایش آموزشی زلزله و کاهش ریسک برگزار گردید

امتیاز: Article Rating

روز شنبه مورخ 94/10/12 همایش آموزشی زلزله و کاهش ریسک با حضور اعضای محترم هیات مدیره سازمان و تنی چند از مسئولان استانی و اعضای فرهیخته سازمان در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار و با تدریس جناب آقایان دکتر مهدی زارع با موضوع «تحلیل خطر و ریسک زلزله»، دکتر علیرضا فلاحی با موضوع «مدیریت بحران در معماری و شهرسازی»، دکتر محمود حسینی با موضوع «سیستم های ساختمانی تعمیر پذیر در برابر زلزله» از اساتید برجسته کشوری انجام پذیرفت .

دکتر نرماشیری ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با اشاره به شعار سال 94 سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با عنوان «ایمنی در برابر زلزله» هدف از برگزاری این سمینار آموزشی را افزایش سطح دانش اعضای سازمان اعلام کرد.

وی درباره تصمیمات هیأت مدیره سازمان در خصوص ایمنی در برابر زلزله گفت: "سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در دو بخش مقاوم‌سازی ساختمان‌های موجود و ساخت و ساز ایمن ساختمانهای جدید در حال برنامه ریزی جامعی است. همچنین نظام مهندسی در موضوع مقاوم سازی ساختمانهای دولتی موجود آمادگی خود را اعلام می دارد."

دکتر نرماشیری ادامه داد: مهندسان سازمان در مورد ساخت بناهای مقاوم دربرابر زلزله دقت و حساسیت زیادی دارند. اما ضعف هایی هم در این بخش وجود دارد که در راستای بهبود این بخش، سازمان در نظر دارد با انجام یک انقلاب نرم افزاری پروسه نظارت  و تکیل فرم های پنج مرحله ای را دقیق‌تر و واقعی تر نماید.

ایشان با اشاره به تفاهم‌نامه نظارت مسکن روستایی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساختمان گفت: «هدف این است که تمام ساختمان هایروستایی و شهری استان تحت نظارات اصولی نظام مهندسی ساختمان ساخته شود. عقد تفاهم نامه تربیت ناظر روستایی با بنیاد مسکن و تاسیس دفاتر نمایندگی در شهرهای استان در راستای این هدف بوده است.»

ریاست سازمان نظام مهندسی در پایان مهندسان را به رعایت کامل اخلاق حرفه ای دعوت نمودند.

 

روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

اشتراک گذاری
تصاویر
  • همایش آموزشی زلزله و کاهش ریسک برگزار گردید
  • همایش آموزشی زلزله و کاهش ریسک برگزار گردید
ثبت امتیاز