05433449891-3زاهدان - خیابان دانشگاه - دانشگاه 57pishkhan.sbceo.ir
خبرها
تاریخ انتشار: پنجشنبه 03 اردیبهشت 1394
بازدید استاندار و هیات همراه از سازمان و عقد تفاهم نامه بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و استانداری

  بازدید استاندار و هیات همراه از سازمان و عقد تفاهم نامه بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و استانداری

امتیاز: Article Rating
در ابتدا جناب آقای مهندس هاشمی، معاونان و مشاوران محترم استانداری به همراه هیأت مدیره سازمان از واحدهای مختلف سازمان بازدید بعمل آوردند.جلسه مشترک هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان با استاندار سیستان و بلوچستان و معاونان و مشاوران وی مورخ 94/2/2 و در سالن جلسات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار شد. در این نشست یکی از مهم ترین تفاهم نامه های سازمان نظام مهندسی ساختمان بااستاندرای سیستان و بلوچستان به امضا رسید. طبق این تفاهم نامه، پروژه های عمرانی با بودجه های دولتی می بایست از خدمات سازمان نظام مهندسی استفاده می نمایند. 
دکتر نرماشیری ریاست سازمان در ابتدای جلسه با اشاره به عملکرد سازمان در رابطه با مباحث تخصصی صنعت ساختمان به رویکرد سازمان در انجام طرح های پژوهشی بومی و استفاده از این طرح ها برای ارتقای کیفیت صنعت ساختمان اشاره نمود.
وی در ادامه گفت: عقد تفاهم نامه بین استانداری و سازمان نظام مهندسی برای اولین بار در کشور در این استان اتفاق افتاده است و در اردیبهشت و خرداد ماه پروژه هایی جهت بازدید با هماهنگی دفتر فنی استانداری در نظر گرفته شده که این پروژه ها شامل بزرگراه زابل به زاهدان، خط دوم انتقال آب چاه نیمه از زابل به زاهدان، بیمارستان سوختگی امام علی، بیمارستان میرجاوه می باشد.
همچنین ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان آمادگی سازمان را برای صدور خدمات مهندسی به کشورهای مجاور به خصوص کشور افغانستان اعلام کرد.
وی ادامه داد: متاسفانه ساخت و ساز غیر مجاز و تخطی از قانون در برخی شهرداری های استان آفت صنعت ساختمان است. چرا که مسکن سرمایه اصلی بسیاری از مردم است. درپایان دکتر نرماشیری گزارشی کوتاه در رابطه با عمکرد سازمان ارائه دادند.استاندار سیستان و بلوچستان نیز ضمن تبریک روز معمار بیان داشت: «شهر اگر با روان انسان یار باشد آرامش محقق می گردد. مردم پس اندازشان را برای ساخت مسکن صرف می کنند و حاصل اندوخته عمر خود را به مهندسان می سپارند. اینگونه است که باید دانش مهندسی با خواسته های مردم هماهنگ باشد و محصولی ایجاد شود که نمونه باشد. این نیازمند ایفای نقش صحیح مهندسان است. با توجه به تهدیدات و سوانح طبیعی، مهندسان سازمان نظام مهندسی باید به سمت ایمن سازی شهرها حرکت کند و نگاه به ساخت و ساز حفظ حیات انسان ها، پویایی و زیبایی شهرها باشد.» مهندس هاشمی به معضل بافت فرسوده و حاشیه نشینی در استان به خصوص شهر زاهدان اشاره نمود و گفت:« باید با نگاهی مسئولانه به حاشیه نشینی سامان داد. چرا که غفلت از این بخش تضییع حقوق شهروندان است. نباید تضییع این حق برای مسئولان و مهندسان عادی شود.»وی در پایان به تبیین جایگاه حقوقی و حقیقی نظام مهندسی پرداخت و نگاه مسئولانه و فنی را از اصول کار حرفه ای دانست.  
در پایان این جلسه تفاهم نامه مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان و استانداری به امضا رسید. مطابق این تفاهم نامه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان می تواند کلیه خدمات طراحی، نظارت و اجرای پروژه های دولتی را انجام دهد.

روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان
اشتراک گذاری
تصاویر
  • بازدید استاندار و هیات همراه از سازمان و عقد تفاهم نامه بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و استانداری
ثبت امتیاز