05433449891-3زاهدان - خیابان دانشگاه - دانشگاه 57pishkhan.sbceo.ir
خبرها
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 16 دی 1393
دوره آموزش مبارزه با پولشویی ویژه کارکنان سازمان برگزار گردید

  دوره آموزش مبارزه با پولشویی ویژه کارکنان سازمان برگزار گردید

امتیاز: Article Rating
دوره آموزش مبارزه با پولشوئی ویژه کارکنان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در زاهدان با تدریس جناب آقای کاظم دری مشاور مالی سازمان برگزار گردید.
هدف از برگزاری این دوره، آموزش کارکنان و آشنایی آنان با جرم پولشویی و مصادیق آن بوده که در راستای تکلیف ماده 35 آیین نامه اجرایی قانون مذکور انجام شده است قانون مبارزه با پولشویی مصوب بهمن ماه 1386 مجلس شورای اسلامی بوده که مطابق ماده 2 جرم پولشویی عبارت است از : 
الف) تحصیل ،تملک، نگهداری یا استفاده از عوایدی از فعالیت های غیر قانونی با علم به این که به طور مستقیم و یا غیر مستقیم در نتیجه ارتکاب جرم به دست آمده باشد
 ب)تبدیل ، مبادله یا انتقال عوایدی به منظور پنهان کردن منشا غیر قانونی آن یا کمک به مرتکب به نحوی که وی مشمول تبعات قانونی ارتکاب آن جرم نگردد . به طور خلاصه هر نوع مالی که از فعالیت های مجرمانه و غیر قانونی مانند قاچاق ارز کالا ، مواد مخدر و ارتشاءو ... بدست آمده باشد از مصادیق پولشویی خواهد بود . 
مطابق مفاد قانونی و آیین نامه های اجرایی آن اشخاص مشمول این قانون از جمله کلیه اشخاص حقوقی مکلفند در هنگام ارائه خدمات نسبت به شناسایی کامل ارباب رجوع اقدام و چنانچه به عملیات و معاملات مشکوک برخورد نمودند نسبت به گزارش نمودن آن به دبیرخانه الی مبارزه با پولشویی اقدام نمایند . 
لازم به ذکر است خانم شکری مدیر مالی سازمان به عنوان مسئول مبارزه با پولشویی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به دبیرخانه عالی مستقر در وزارت امور اقتصادی و دارایی معرفی گردیده اند . 

روابط عمومی و نشریه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

اشتراک گذاری
تصاویر
  • دوره آموزش مبارزه با پولشویی ویژه کارکنان سازمان برگزار گردید
ثبت امتیاز