05433449891-3زاهدان - خیابان دانشگاه - دانشگاه 57pishkhan.sbceo.ir
خبرها
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 09 دی 1393
همزمان با سالگرد زلزله بم همایش زلزله برگزار شد.

  همزمان با سالگرد زلزله بم همایش زلزله برگزار شد.

امتیاز: Article Rating
همزمان با سالگرد زلزله بم، همایش زلزله، با حضور دکتر مهدی زارع دانشیار پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله، در تالار علامه حلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار گردید.
این همایش که به همت سازمان نظام نظام مهندسی ساختمان استان ترتیب یافته بود با استقبال گسترده اعضای سازمان، و مدیران و کارشناسان فنی دستگاه‌های مختلف اجرایی روبرو شد. 
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان در سخنرانی آغازین همایش، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان زلزله بم بیان داشت:«استان سیستان و بلوچستان نیز مستعدد رخداد زلزله‌هایی با بزرگای بالاست. در سالیان قبل نیز چنین زلزله‌هایی به وقوع پیوسته است که آخرین نمونه آن زلزله 27 فروردین ماه سال 1392 در سراوان بود. خوشبختانه به علت ژرفای زیاد و غیر مسکونی بودن پهنه زلزله شاهد تلفات بالایی نبودیم. جامعه مهندسی و دستگاه‌های اجرایی استان می‌بایست با مشارکت یکدیگر، هدف ساختن سازه‌های مناسب در برابر زلزله را محقق نمایند.»
دکتر نرماشیری در ادامه به اقدامات انجام گرفته در سازمان برای ساخت بناهای مقاوم در برابر زلزله  اشاره نمود و از برنامه‌های آینده سازمان برای ارتقای کیفیت ساخت و ساز خبر داد.
در ادامه، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به تجربه‌های تلخ پیشین از زلزله‌ها به لزوم درس گرفتن از این تجارب اشاره کرد و گفت:«سازمان نظام مهندسی و بخش عمرانی استانداری، در آستانه تنظیم یک قرارداد هستند تا از سرمایه عظیم تخصصی نظام مهندسی برای جبران خلأ های نظارتی موجود در بخش ساخت و ساز دولتی استفاده شود.»
دکتر کرد برگزاری اینگونه همایش‌ها را نقطه عطفی برای ارتقای سطح دانش و آگاهی‌بخشی به جامعه مهندسی دانست و  افزود:« باید نظارت کافی بر استاندارد سازی مصالح صورت گیرد که البته در سال‌های اخیر در این استان با نظارت سازمان‌های مسئول شاهد ارتقای کیفیت مصالح ساختمانی بوده‌ایم.»
دکتر مهدی زارع، رییس کمیته مخاطرات طبیعی انجمن مخاطره شناسی ایران، سخنران علمی این همایش بود. سخنرانی ایشان در دو بخش «لرزه خیزی استان سیستان و بلوچستان» و «روش‌های تحلیل خطر و پهنه‌بندی خطر زلزله» صورت گرفت. وی در پایان به پرسش‌های مهندسان درباره محورهای همایش پاسخ داد.
لازم به ذکر است، برپایی نمایشگاه عکس «یادواره جانباختگان زلزله بم» از برنامه‌های جانبی این همایش بود.

واحد روابط عمومی و نشریه سازمان
اشتراک گذاری
تصاویر
  • همزمان با سالگرد زلزله بم همایش زلزله برگزار شد.
ثبت امتیاز