05433449891-3زاهدان - خیابان دانشگاه - دانشگاه 57pishkhan.sbceo.ir
خبرها
تاریخ انتشار: یکشنبه 04 آبان 1393
برگزاری میزگرد ایمنی و بهداشت کار در کارگاه‌های ساختمانی

  برگزاری میزگرد ایمنی و بهداشت کار در کارگاه‌های ساختمانی

امتیاز: Article Rating
میزگرد ایمنی و بهداشت کار  در کارگاه‌های ساختمانی  روز چهارشنبه سوم آبان ماه در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان و با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری، نمایندگان ادارات کل راه و شهرسازی استان و اداره تعاون کار، رفاه  و امور اجتماعی، گروه نظارت سازمان و با حضور دکتر عزتیان عضو کمیته تخصصی مبحث 12 مقررات ساختمان تشکیل گردید. میزگرد با سخنان  رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در خصوص اهمیت ایمنی و حفاظت و بهداشت کار با توجه به نقش و اهمیت انسان به عنوان محور توسعهو  بهره بردار نهایی محصولات مهندسی و ساختمان و فضاهای شهری آغاز گردید. 
مهندس بزرگ‌زاده در ادامه با تاکید بر ترویج اصول ایمنی و ضوابط فنی که به کیفیت همه جانبه فضاهای ساختمانی و شهری کمک می‌کند خاطرنشان نمود: گروه‌های نظارتی در هنگام بازدید پروژه‌های ساختمانی کمک در ترویج مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی و معماری و نیز آموزش عمومی و فرهنگ‌سازی را مدنظر قرار دهند؛ و با تذکرات فنی و ایمنی به ایجاد فرهنگ کار و فرهنگ ایمنی کمک نمایند. 
رییس سازمان نظام مهندسی در ادامه گفت: مقرر شده است در ترکیب گروه‌های نظارت سازمان که بازدیدهای دوره‌ای به مناطق شهر زاهدان  را دارند، یک نفر از اداره کل به عنوان بازرس ایمنی و یک نفر از کمیته مجریان برای بازدید ضعیت اجرای پروژه نیز همراهی نمایند.
وی ادامه داد: رعایت همه موارد ایمنی و ضوابط شهرسازی و معماری در اجرای پروژه‌ها به کیفیت فنی و اجرایی و به کیفیت محیطی فضاها کمک می‌کند و امید داریم با کمک هم ساختمان‌های دارای استاندارد و دارای شیب مناسب در رمپ و پله و کیفیت بصری مطلوب بسازیم تا شهروندان در هنگام استفاده از بناها و فضاهای شهری دچار آسیب‌های مزمن جسمی و روحی نشوند. مهندس به عنوان برنامه‌ریز و خالق، می‌بایست بر فضاهای مصنوعی اثر بگذارد اینگونه است که محیط ساخته شده نیز اثر مثبت خود را بر انسان خواهد گذاشت. 
سپس دکتر عزتیان رییس مرکز بهداشت و سلامت کار وزرات بهداشت و درمان و عضو کمیته تخصصی مبحث 12(ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا) در خصوص موارد لازم‌الاجرا  در محیط کار صنعتی، ساختمان و عمومی در هنگام تولید و توزیع مصالح و در هنگام اجرای ساختمان و دیگر محصولات مهندسی و مشکلات عمومی مربوط به بهداشت و سلامت در محیط شهری به ایراد سخن پرداخت. 
در پایان دکتر عزتیان پاسخگوی سوالات حاضران در این جلسه بود.

روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان
اشتراک گذاری
تصاویر
  • برگزاری میزگرد ایمنی و بهداشت کار در کارگاه‌های ساختمانی
ثبت امتیاز