05433449891-3زاهدان - خیابان دانشگاه - دانشگاه 57pishkhan.sbceo.ir
خبرها
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 29 مهر 1393
دهمین نمایشگاه صنعت ساختمان استان سیستان و بلوچستان

  دهمین نمایشگاه صنعت ساختمان استان سیستان و بلوچستان

امتیاز: Article Rating
دهمین نمایشگاه صنعت ساختمان استان سیستان و بلوچستان عصر روز یک شنبه 27 مهرماه  با حضور مسئولان دولتی و صاحبان صنایع  مربوط و باحضور فعالان صنعت ساختمان از نقاط مختلف کشور و استان فعالیت خود را آغاز نمود. به گفته براهویی مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان، هفتاد غرفه در بخش‌های تکنولوژی‌های نوین مربوط به سبک‌سازی، صنعتی‌سازی، درب و پنجره، تاسیسات، دکوراسیون داخلی، دکوراسیون خارجی، نما، آشپزخانه و مصالح ساختمانی در این نمایشگاه حضور دارند. 
این نمایشگاه با سخنان رییس نمایشگاه‌های بین‌المللی استان و عرض خیر مقدم به حضار افتتاح گردید. پس از آن ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه با اشاره به حضور فعالان حوزه صنعت ساخت‌‌وساز در این نمایشگاه، آن را فرصتی برای سرمایه‌گذاران داخل و خارج استان و  نقطه عطفی برای مردم و مسئولان استان دانست.
مهندس بزرگ‌زاده گفت:«نمایشگاه صنعت ساختمان در استان فرصت  بزرگی است برای گردهمایی و تبادل تجربیات و نیز بازاریابی در این صنعت است. بسیاری از ایده های حوزه ساختمان در چنین نمایشگاه هایی در ذهن کارآفرینان و سرمایه گذران شکل می‌گیرد.»
وی افزود:« کلید واژه‌های صنعت و ساختمان دو حوزه بسیار بزرگ هستند که در بسیاری از مباحث مانند معدن و مصالح معدنی و بهره‌برداری از ساختمان‌ها، ایمنی و امنیت، آب،برق، گاز و ...  نقاط مشترک و تعاملات فراوانی دارند.»
مهندس بزرگ‌زاده با اشاره به نیروی کار جوان و تحصیل‌کرده استان سیستان و بلوچستان گفت:« استان سیستان و بلوچستان در زمینه آموزش عالی در جایگاه بالایی قرار دارد و صنعت ساختمان می‌تواند در اشتغال‌زایی و کارآفرینی نقش تاثیرگذاری داشته باشد.»
رییس سازمان نطام مهندسی ساختمان با اشاره به قابلیت‌های معادن استان گفت:« بهره‌برداری از معادن و فرآوری آن‌ها کمک بسیار بزرگی  به رونق تجارت در بخش صنعت ساختمان و اشتغال‌زایی است و باید برای بهره‌برداری از این منابع برنامه‌ریزی صورت بگیرد.»
مهندس بزرگ‌زاده ضمن بر شمردن قابلیت‌ها و توانایی‌ها و پتانسیل‌های استان و سازمان نظام مهندسی ساختمان افزود: «موقعیت استان با توجه به همجواری با سه کشوری که نیازمند به خدمات مهندسی هستند،  موقعیت ویژه ای را به وجود آورده است، تلاش هایی برای استفاده از این موقعیت صورت گرفته است  و ما در نظام مهندسی ساختمان در حال پیگیری این موضوع هستیم.  تا بتوانیم از سرمایه‌های سرگردان استان در جهت صادرات مصالح و خدمات مهندسی به کشورهای همجوار استفاده نماییم.»
وی در پایان خاطر نشان کرد:«نمایشگاه محیط خوبی برای شکل‌گیری گفتگو و هم‌اندیشی صاحبان صنایع، مدیران اجرایی و سرمایه‌گذاران است و امیدواریم ایده‌های شکل گرفته در نمایشگاه امسال جرقه‌ای برای کارآفرینی‌های بزرگ در سال‌ آینده باشد.»
در ادامه مهندس مالکی ریاست سازمان راه و شهرسازی استان از لزوم توجه به فناوری‌های نوین ساخت و ساز صحبت کرد و گفت:« حضور فناوری‌های  نوین ساختمان در این نمایشگاه نقطه قوت است. مهندسان باید  بتوانند به طریقه صحیح از فناوری‌های نوین ساختمان استفاده کنند. صنعتی سازی نیاز به آموزش و رعایت استانداردها دارد. اگر این استانداردها رعایت نشود صنعتی سازی تبعات منفی خواهد داشت. از مزیت های صنعتی سازی می‌توان به سبک سازی،ایمنی در برابر زلزله و تسریع در ساخت و ساز اشاره کرد.»
مهندس مالکی با استقبال از حضور سرمایه‌گذاران خارج از استان در نمایشگاه گفت:« استان سیستان وبلوچستان پهناورترین استان کشور است.1200 کیلومتر مرز350 کیلومتر مرز آبی و دو کشور همسایه از مزیت‌های تجارتی استان است. ما باید از این پتانسیل در صادرات کالا و ترانزیت کالا استفاده کنیم و  این موقعیت با وجود هفت بازارچه مرزی در استان و بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری فراهم است.
 استقبال گسترده از این نمایشگاه نقطه قوت آن است و ما امیدواریم شاهد حضورنمایندگی‌های صنایع مختلف در استان باشیم تا با ایجاد محیط رقابتی توسعه شایسته استان شکل بگیرد.» 

سپس معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار به ایرادسخنرانی  پرداخت و گفت: «در بیست سال گذشته چهار بحران اصلی از سوی کره زمین امنیت ساکنان را تهدید  کرده است. زلزله، رانش زمین، سونامی و سیل. نمونه‌های فاجعه بار این حوادث در  دنیا و ایران وجود دارد، که در این استان ما سه نمونه از این حوادث را تجربه کردیم. زلزله، سیل و سونامی. باید دید از سال زمان برگزاری نمایشگاه در سال گذشته تا کنون چه تغییراتی در مبارزه با این 4 مسئله بوجود آمده است.»
دکتر کرد ادامه داد:« ما مصالحی می خواهیم که بتواند ساخت و ساز سریع را تسهیل و در برابر حوادث و بلایای طبیعی مقاومت کند. مصالح سنتی این قابلیت را ندارند.اما مصالح نوین،ارزان سبک، مقاوم، بادوام با کیفیت هستند و قابلیت بالایی در تحمل تنش‌های خارجی را دارند.»
وی در پایان به پتانسیل و سودآوری بالای سرمایه‌گذاری در بخش معادن استان اشاره کرد و گفت: «کسانی که در بخش صنعت و معدن کار می کنند توجه داشته باشند که این استان از معادن غنی و با کیفیت برخوردار است و ما می توانیم ادعا کنیم با پدیده فراوری در این استان این مصالح از بی‌نظیر ترین مصالح ممکن در حوزه ساختمانی هستند.»
لازم به ذکر است این نمایشگاه از تاریخ 27 مهرماه لغایت 30 آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های استان و از ساعت 16 الی 21 پذیرای علاقه مندان است.

روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان
اشتراک گذاری
تصاویر
  • دهمین نمایشگاه صنعت ساختمان استان سیستان و بلوچستان
ثبت امتیاز