05433449891-3زاهدان - خیابان دانشگاه - دانشگاه 57pishkhan.sbceo.ir
خبرها
تاریخ انتشار: چهارشنبه 23 مهر 1393

  گفتگو با ریاست سازمان نظام مهندسی استان سیستان و بلوچستان درباره برگزاری انتخابات هیات رئیسه شهرستان ها

امتیاز: Article Rating
هدف از برگزاری انتخابات برای تشکیل هیات رییسه شهرستان ها چیست؟
انتخابات هیات ریییسه جدید در شهرستان‌های بزرگ استان‌های سیستان و بلوچستان  برای ایجاد شفافیت و افزایش  اختیارات دفاتر نمایندگی سازمان در شهرستان‌ها، و به منظور فعال تر کردن دفاتر در ارائه خدمات مهندسی به  شهروندان، برگزار می‌گردد. انتخابات در تاریخ 25 مهرماه سال جاری در محل دفاتر نمایندگی‌های سازمان  برگزار می‌گردد.
وظایف و اختیارات این هیات رییسه ها چیست؟
مشابه فعالیت‌هایی که در ستاد مرکزی صورت می گیرد طی نظام نامه‌ای که بع تصویب هیات مدیره سازمان می‌رسد  به هیات رییسه شهرستان‌ها ابلاغ می ‌شود و همانند کمیته‌ها و گروه‌های تخصصی برای نظارت و برای خدمات مهندسی و کارشناسی موضوعات هر شهرستان فعالیت می‌کند.
انتخابات در چه شهرهایی برگزار می شود؟
در 5 شهر بزرگ استان. خاش، سراوان، زابل، ایرانشهر، چابهار
این انتخابات در استان‌های دیگر نیز برگزار می‌شود؟
انتخابات هیات‌رییسه شهرستان‌ها در قانون دیده نشده‌است اما هیات مدیره سازمان هر استان بنا به صلاحدید خود اقدام به انتخاب یا انتصاب هیات رییسه شهرستان‌ها می‌نماید. نظام مهندسی استان سیستان و بلوچستان نیز با پیگیری و تصویب هایت مدیره تصمیم به برگزاری انتخابات  هیات رییسه گرفت که امیدواریم با مشارکت فعال اعضای شهرستان‌ها هیات رییسه‌های قوی انتخاب شود.
شرایط  کاندیداها و رای دهندگان چیست؟
رای ‌دهندگان اعضای پروانه‌دار شهر محل سکونت خود هستند که به کاندیدای مورد نظر خود از اعضای پروانه‌دار رشته‌های مختلف رای‌ می‌دهند. اعضای پروانه‌دار سازمان با کارت عضویت یا اصل پروانه اشتغال به کار به محل‌های رای‌گیری در نمایندگی‌های سازمان در شهرستان‌هااز ساعت 9 الی 12 صبح روز 25 مهرماه مراجعه نمایند و رای خود را در صندوق اندازند. 
روند اجرایی انتخابات و نحوه نظارت بر سلامت انتخابات چگونه است؟
هیات اجرایی انتخابات در هر شهرستان شامل سه نفر است. نماینده هیات مدیره ، که مسئول هیات اجرایی است و دو نفر از کارکنان سازمان که از زاهدان اعزام می‌شوند. یکی از این دو  نفر مسئول احراز هویت و دیگری مسئول برگه‌های اخذ رای است. 
در پایان اگر نکته‌ای هست بفرمایید.
من از همه اعضای پروانه دار دعوت می کنم با مشارکت در انتخابات در ایجاد هیات رییسه‌ای توانمند در شهر خود،برای گسترش خدمات سازمان نقش داشته باشند. همه مسائل و موضوعات هر شهرستان از طریق این هیات رییسه‌ها قابل پی‌گیری خواهد بود. لذا سعی شود نمانیدگان فعال و پیگیر برای شهرستان‌ خود انتخاب نمایند. ستاد مرکزی انتخابات با حضر هیات مدیره و بازرسین و رییس شورای انتظامی سازمان انتخابات را دنبال می نماید. هماهنگی های لازم با هیات اجرایی شهرستان ها انجام شده است. 

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان
اشتراک گذاری
ثبت امتیاز