05433449891-3زاهدان - خیابان دانشگاه - دانشگاه 57pishkhan.sbceo.ir
خبرها
تاریخ انتشار: یکشنبه 20 مهر 1393
به مناسبت هفته ایمنی در برابر زلزله

  به مناسبت هفته ایمنی در برابر زلزله

امتیاز: Article Rating
این نمایشگاه که ظهر شنبه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل بحران استانداری، مدیر کل راه و شهرسازی، مدیرعامل هلال احمر استان، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و جمعی از مسئولان افتتاح شد و عملکرد و خدمات دستگاه‌های مرتبط درقالب غرفه‌ در معرض نمایش قرار گرفت. 
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در حاشیه برپایی این نمایشگاه اظهار داشت: در این نمایشگاه که با همکاری مدیریت بحران استانداری در اداره کل راه و شهرسازی زاهدان ایجاد شده است بخشی از توانمندی ها، تجهیزات و روند خدمات ارایه شده در حوادث و بلایای طبیعی در معرض دید شهروندان قرار گرفته است.
مهندس مسعود مالکی هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی و آگاهی بخشی به شهروندان در هنگام بروز بحران و مقابله با حوادث طبیعی عنوان کرد.
وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از ادارات و دستگاه های اجرایی استان از جمله اداره کل  راه و شهرسازی، جمعیت هلال احمر، سازمان  آتش نشانی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اداره کل هواشناسی، مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی و سازمان نظام مهندسی ساختمان در این نمایشگاه حضور دارند لذا فرصت مغتنمی برای آشنایی جوانان و خانواده ها با نحوه روبرو شدن با بحران فراهم شده است.
وی اطلاع رسانی عمومی و شناخت و مقابله با حوادث احتمالی و کاهش اثرات مخرب بلایای طبیعی با آموزش و تمرین آموخته‌های امدادی و تقویت فرهنگ عمومی خود امدادی را از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد.
مهندس مالکی بیان داشت: این هفته فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی های دستگاه هایی است که ارتباط مستقیم با بلایای طبیعی از جمله زلزله، طوفان های شدید به همراه ریز گردها، سونامی، سیل و آثار مخرب دارند.
وی تاکید کرد: با توجه به آموزش و آگاهی افزایی در جامعه و نهادینه سازی فرهنگ پیشگیری و مقابله با حوادث می توانیم نقش بسزایی در کاهش حوادث از جمله سوانح رانندگی در جاده ها ایفا کنیم.
نمایشگاه توانمندی ها و تجهیزات ایمنی و امداد از امروز به مدت یک هفته در سالن ورزشی اداره کل راه شهرسازی استان واقع در میدان شهدای زاهدان صبح ها 8 الی 11.30 و بعداظهر ها از ساعت 16 تا 17.30 پذیرای عموم علاقمندان است.
در غرفه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خدمات مهندسی ساختمان با هدف ایمنی ساختمان‌ها و مقاوم‌سازی بناها و نیز رعایت مقررات ملی ساختمان با نمایش کلیپ و توزیع بروشور و تراکت در جهت فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی به منظور پیشگیری از تبعات زلزله  و بلایای طبیعی فعالیت‌های مفیدی در حال انجام می‌باشد.

پیام رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته ایمنی در برابر زلزله : بدون تردید همواره پیشگیری مهم تر از درمان عوارض و تبعات منفی بوده و در موضوع ایمنی در برابر زلزله نیز استفاده از خدمات مهندسی ساختمان کمک در پیشگیری از خسارات جانی و مالی شهروندان است از اهداف اساسی تشکیل سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز ایجاد ساختمان ایمن می باشد.مجموعه سازمان نیز با ارائه خدمات مهندسی در همه حوزه ها در طراحی نظارت و اجراء و با تعامل و همکاری همه دستگاههای ذیربط و استفاده از هم ظرفیت ها و امکانات همانند نیروی ماهر فنی و مصالح استاندارد و غیره در جهت منافع عمومی گام بر می دارد.

روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

اشتراک گذاری
تصاویر
  • به مناسبت هفته ایمنی در برابر زلزله
ثبت امتیاز