05433449891-3زاهدان - خیابان دانشگاه - دانشگاه 57pishkhan.sbceo.ir
خبرها
تاریخ انتشار: شنبه 07 تیر 1393
هفدهمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار گردید.

  هفدهمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار گردید.

امتیاز: Article Rating
هفدهمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان پس از برگزاری مراسم افتتاحیه با حضور وزرای راه و شهر سازی و نفت، شهردار تهران و هیات مدیره های نظام مهندسی سراسر کشور و اعضای هیات های 4 نفره استانها درتهران ساعت 9 صبح روز سه شنبه سوم تیرماه در سالن اجلاس آغاز به کار کرد . مهندس ترکان در سخنرانی افتتاحیه هفدهمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان این مطلب گفت : " در سال 1336 و همزمان با تشکیل سازمان برنامه و بودجه که بر سه جز کارفرما ، مشاور و پیمانکار استوار بود ، حوزه ساخت و ساز و فعالیت های عمرانی بخش دولتی تحت پوشش قرار گرفت و پس از 60 سال تجربه ، با اقدامات اصلاحی صورت گرفته از عملکرد خوبی برخوردار بوده است."
وی در ادامه افزود : " قانون نظام مهندسی ساختمان نیز قصد دارد این روابط را به کارفرمایی بخش خصوصی انتقال دهد که چگونگی آن مورد سوال است. "
رییس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان اینکه این قانون در 20 سال گذشته در مسیر تکامل بوده اما اجرای آن به اندازه نظام فنی و اجرایی موفق نبوده است، گفت : " در این بین وزارت راه و شهر سازی در نظر دارد تا این دو نظام را به یک نظام واحد تبدیل کند تا در این نظام کلیه موارد در نظر گرفته شده و اجزای مختلف چرخه ساخت و ساز را از مهندس تا بهره بردار در نظر بگیرد."
وی افزود :" امید است در مقطع پیش رو و با افکار بلند وزیر راه  شهر سازی و مهندس هاشمی ، ریاست محترم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و همراهی اعضای شورای مرکزی با دیدگاه اصلاح و نوسازی ، یکپارچه سازی نظام فنی و اجرایی کشور و نظام مهندسی ساختمان صورت گیرد تا قانون نظام مهندسی ساختمان نیز مانند شرایط عمومی پیمان با داشتن قرارداد ، رابطه بخش خصوصی را با متخصصان بهبود دهد. "
وی در پایان اظهار داشت : " در اجلاس پیش رو هیات رئیسه شورای مرکزی سازمان ، خطی مشی های تعیین شده در این دوره را به هیات عمومی تقدیم می کند تا مورد بررسی و تصویب قرار بگیرد و برنامه ریزی های آینده سازمان را مشخص کند. "
پس از تشکیل هیات رییسه دستور کار مورد طرح و تصمیم گیری قرار گرفت. خط مشی 17 گانه سازمان و نیز بودجه سال 93 مورد تصویب قرار گرفت.
هیات استان با ترکیب کامل و قوی در مراسم و کارگروه های حاشیه اجلاس حضور داشت.

روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان
اشتراک گذاری
تصاویر
  • هفدهمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار گردید.
ثبت امتیاز