05433449891-3زاهدان - خیابان دانشگاه - دانشگاه 57pishkhan.sbceo.ir
خبرها
تاریخ انتشار: دوشنبه 26 خرداد 1393
سخنرانی آقای مهندس باقرنیا در جلسه مجمع عمومی  سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

  سخنرانی آقای مهندس باقرنیا در جلسه مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

امتیاز: Article Rating
مدیر کل محترم راه  و شهرسازی استان در جلسه مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی استان پیرامون برخی مسائل مطرح شده توسط اعضای سازمان، در مورد عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به ایراد سخن پرداخت. 
مهندس باقرنیا، ضمن انتقاد از حضور اندک اعضای سازمان در مجمع عمومی خاطرنشان کرد: شما به این هیأت مدیره رای داده اید و حق پرسش از آن ها را دارید. وظیفه هیأت مدیره نیز پاسخگویی به سوالات اعضاست. با وجود تعداد بالای مهندسان عضو سازمان در استان، تعداد کم حاضران در جلسه ای که به منظور تصمیم گیری در مورد برنامه های خود مهندسان است، در شأن سازمان نیست. 
وی در خصوص مشکلاتی که در زمینه کارمجریان وجود دارد گفت: مهندسانی که کارمند ادارات دولتی هستند نباید به عنوان مهندس مجری فعالیت کنند. این موضوعی است که باید به جدیت پیگیری شود و جلوی آن گرفته شود. 
مهندس باقرنیا در مورد نحوه اجرای کار گفت: متأسفانه کارهایی با متراژهای پایین به مهندسان پایه یک تعلق گرفته است و از نظر نوع کار ارجاع شده و پایه مهندس همخوانی وجود ندارد. بهتر است برای مهندسان، متناسب با نوع پایه، سقف مالی در نظر گرفته شود و علاوه بر آن ها متراژ کار هم متناسب با این برآورد مالی و پایه مهندسی ارجاع شود. در سیستم ارجاع نظارت ابهاماتی وجود دارد که برخی از آن ها رفع شده و ما پیگیر برطرف شدن سایر مشکلات این سیستم هستیم.
مدیر کل راه و شهرسازی استان در ادامه پیشنهاد دادند باید طوری برنامه ریزی شود که هر کدام از مهندسان به انتخاب خودشان تنها در یکی از حوزه های طراحی، نظارت و اجرا فعالیت کنند.
مهندس باقرنیا به تخلفات برخی مهندسان ساختمان اشاره کرد  و از هیأت مدیره سازمان خواست همانطور که در جلسات مشترک با هیات مدیره طرح نموده ام سریعاً به موارد ارتقای کیفیت در انجام خدمات مهندسی اعضا و نیز موارد تصمیم گیری مهم اجرایی اقدام کنند و مواردی از تخلف در مجریان و در نظارت های سال گذشته رسیدگی نمایند. 

روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

اشتراک گذاری
تصاویر
  • سخنرانی آقای مهندس باقرنیا در جلسه مجمع عمومی  سازمان نظام مهندسی ساختمان استان
ثبت امتیاز