05433449891-3زاهدان - خیابان دانشگاه - دانشگاه 57pishkhan.sbceo.ir
خبرها
تاریخ انتشار: دوشنبه 11 آذر 1392

  ترکان ، زنگنه و هاشمی کاندیدای ریاست شورای مرکزی

امتیاز: Article Rating
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ، مراسم تودیع و تقدیر از اعضای دوره پنجم ، معارفه و اعطای احکام اعضای دوره ششم شورای مرکزی با حضور وزیر راه وشهر سازی برگزار شد .
با تشکیل اولین جلسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی با حضور وزیر راه و شهرسازی که تنها 2 غایب از اعضای اصلی 25 نفره داشت  مهندس ترکان، مهندس زنگنه و مهندس هاشمی به عنوان سه نامزد حایز بیشترین رای ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان به ترتیب 15 رای، 14 رای و 11 رای کسب کردند و جهت ریاست شورای مرکزی به وزیر راه و شهرسازی معرفی شدند . 
در این جلسه  آقایان : هاشمی ، ترکان ، زنگنه ، فرج زاده ها ، عامری ، بیات ماکو ، بهادری و اژدری مقدم به عنوان کاندیدای ریاست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کاندید شدند . که بنابر این گزارش تعداد آرای کسب شده توسط نامزدها شامل ترکان 15رای، زنگنه 14 رای، هاشمی 11رای، بیات ماکو 7 رای، بهادری 6رای، عامری 6 رای، فرج زاده‌ها 5 رای و اژدری مقدم 3 رای بود.
گفتنی است بر اساس آیئن نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان وظایف رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان به شرح ذیل می باشد : 
 
ماده 115ـ شوراي مركزي در اولين جلسه خود كه به دعوت وزير مسكن و شهرسازي و به رياست وي در وزارت راه  و شهرسازي تشكيل ميشود، از ميان خود سه نفر را به منظور تعيين رئيس شوراي مركزي به وزير مسكن و شهرسازي پيشنهاد مينمايد و وزير راه و شهرسازي از بين آنها يك نفر ار به عنوان رئيس شوراي مركزي كه رئيس سازمان نيز محسوب ميشود جهت صدور حكم به رئيس جمهور معرفي خواهد نمود. دوره تصدي رئيس شوراي مركزي مدت (3) سال است و انتخاب مجدد او مشروط به تحقق شرايط فوق بلامانع ميباشد.
ماده 116ـ وظايف و اختيارات رئيس سازمان به شرح زير تعيين ميشود:
الف ـ رئيس سازمان بالاترين مقام اجرايي و اداري سازمان بوده و نمايندگان سازمان را در مراجع ملي و بين المللي برعهده دارد.
ب ـ مسئوليت اجراي مصوبات شوراي مركزي.
پ ـ نظارت بر عملكرد سازمان و تهيه پيشنهادات و توصيه هاي لازم به منظور تحقق اهداف مندرج در قانون و اصلاح خطمشي سازمان و ارائه آن به شوراي مركزي.
ت ـ نظارت بر عملكرد نظام مهندسي استانها با هماهنگي شوراي مركزي به منظور حسن جريان امور و حفظ حقوق، منافع، حيثيت، شئونات حرفهاي و اموال سازمان و ارائه نظرات، پيشنهادات و توصيه هاي لازم به نظام مهندسي استانها و ارائه گزارش آن به شوراي مركزي.
ث ـ انتخاب و پيشنهاد مدير براي اداره صندوق مشترك نظام مهندسي استانها به شوراي مركزي جهت تصويب.
ج ـ كنترل و نظارت بر عملكرد مدير صندوق مشترك.
چ ـ پيشنهاد برنامه و بودجه سالانه به شوراي مركزي.
ح ـ امضاي كليه مكاتبات عادي و جاري سازمان و احكام مدير صندوق مشترك و كاركنان سازمان و ساير مواردي كه به او تفويض اختيار ميشود.
خ ـ افتتاح جلسات هيأت عمومي در مواقعي كه دعوت كننده شوراي مركزي است.
د ـ ارائه گزارشهاي لازم به وزير راه و شهرسازي درباره مسائلي كه مورد استعلام قرار ميگيرد.
ذـ ابلاغ دستورالعملها و مصوبات و بخشنامه هاي وزارت مسكن و شهرسازي به نظام مهندسي استانها.
ر ـ انتقال نظرات، پيشنهادات و توصيه هاي وزارت راه و شهرسازي به اعضاي شوراي مركزي و ساير اعضاي نظام مهندسي استانها و نظارت بر رعايت آنها.
ز ـ انجام ساير وظايفي كه از طرف هيأت عمومي يا شوراي مركزي به رئيس سازمان محلول ميشود و همچنين وظايفي كه به منظور اداره سازمان ضروري است.

روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

اشتراک گذاری
ثبت امتیاز