05433449891-3زاهدان - خیابان دانشگاه - دانشگاه 57pishkhan.sbceo.ir
خبرها
تاریخ انتشار: یکشنبه 27 اسفند 1391
ارسال نظامنامه اعطای صلاحیت بهسازی لرزه ای به وزیر راه و شهرسازی

  ارسال نظامنامه اعطای صلاحیت بهسازی لرزه ای به وزیر راه و شهرسازی

امتیاز: Article Rating
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی نظام نامه اعطای صلاحیت بهسازی لرزه ای در دو بخش اجرا و نظارت را جهت ابلاغ ارسال کرد .
مهندس علی فرج زاده ها نائب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اعلام این خبر گفت : این شیوه نامه با توجه به ماده 4 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب 1374 و آئین نامه اجرائی آن مصوب 1375و با توجه به نیاز کشور به تخصص های مختلف مهندسی ساختمان وضرورت استفاده از آن ها در ساخت و سازها تدوین گردید .
نائب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان افزود :  صلاحیت بهسازی لرزه ای بصورت شخص حقیقی برای مهندسان عمران و بصورت حقوقی برای اشخاص حقوقی دارای شرایط این شیوه نامه اعطا می گردد.
مهندس فرج زاده ها در خصوص شرح خدمات این نظامنامه گفت :  بازدید و بررسی محل و شرایط آن و مجاورت ها براساس نقشه بزرگ مقیاس ، بررسی و ارزیابی آسیب پذیری سازه ، تعیین روش مناسب و نحوه بهسازی لرزه ای  ، طراحی و محاسبات بهسازی لرزه ای و ارائه دفترچه محاسبات و نقشه های لازم بطور کامل و تهیه و ارائه روش اجرائی بهسازی لرزه ای جزء خدمات مهندسان می باشد .

نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در خصوص اجرای عملیات بهسازی لرزه ای طبق وظایف و چهارچوب و مسئولیت های مقرر در مبحث دوم مقررات ملی ساختمان ( نظامات اداری ) برای اجرای ساختمان گفت :
بازدید و بررسی محل و تطبیق شرایط موجود با فرضیات طراحی در تمام مدت عملیات ، نظارت مستمر بر اجرای کار طبق نقشه ها و مشخصات فنی ، نظارت مستمر بر رعایت مقررات ملی ساختمان ،  نظارت مستمر بر رعایت الزامات بهداشت ، ایمنی و حفاظت کار ، تذکر کتبی به سازنده ( مجری – پیمانکار ) وارائه گزارش به مرجع صدور پروانه ساختمان ضمن درخواست جلوگیری از تخلف از موارد فوق و الزام سازنده به رعایت موارد فوق جزء وظایف و چهارچوب و مسئولیت های مقرر در مبحث دوم مقررات ملی ساختمان ( نظامات اداری ) برای اجرای ساختمان می باشد .
مهندس فرج زاده ها همچنین در خصوص  سرفصل دروس دوره آموزشی افزود : 
دوره آموزشی حسب مورد برای صلاحیت های طراحی ،اجرا و نظارت عینا شامل سرفصل های مربوط – منشره توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری خواهد بود .
اشتراک گذاری
تصاویر
  • ارسال نظامنامه اعطای صلاحیت بهسازی لرزه ای به وزیر راه و شهرسازی
ثبت امتیاز