05433449891-3زاهدان - خیابان دانشگاه - دانشگاه 57pishkhan.sbceo.ir
خبرها
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 19 دی 1391
دیدار هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

  دیدار هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

امتیاز: Article Rating
عصر روز یکشنبه مورخ 17/10/91 نشست مشترک هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با مدیر کل و معاونین اداره کل راه و شهرسازی استان در محل سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار گردید . 
در ابتدا این نشست آقای مهندس رسول بیجار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ضمن عرض خیر مقدم به قائم مقام وزیر ومدیرکل راه و شهرسازی استان جناب آقای مهندس باقر نیا و هیأت همراه و یکایک اعضای محترم هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان بیان نمودند : نشست مشترک هیأت مدیره با مدیرکل راه و شهرسازی را به فال نیک گرفته و آرزومندیم این نشست منشاء خیر و برکت برای جامعه مهندسی استان و بخش ساخت و ساز استان و کشور عزیزمان باشد . 
ایشان یاد آور شدند: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هم اکنون با بیش از 2300 عضو در سطح استان استان داشته و انجام خدمات مهندسی در سطح استان درقالب دفتر مرکزی زاهدان و 8 دفتر نمایندگی شهرستانها انجام می پذیرد که برخی از دفاتر نمایندگی شهرستان ها خدمات مهندسی را شهرستانها و بخش های هم جوار ارائه می نمایند به طور مثال در دفتر نمایندگی شهرستان سراوان  علاوه بر سراوان به خدمات رسانی دفتر نمایندگی به شهرستانهای تابعه سوران ،زابلی، جالق، سیرکان نیز برعهده دارد بطوریکه  که خدمات رسانی سازمان نظام مهندسی ساختمان در کلیه شهرها و بخش ها و اقصی نقاط استان عزیزمان که از شمالی ترین نقظه استان تا جنوبی ترین نقطه استان با حدفاصل1000 کیلئو متر می باشد را ارائه می دهند . 
مهندس بیجار افزوند . در شهر زاهدان بیش از 000/200/1 متر مربع در سال ساخت و ساز داشته که بوسیله مهندسین طراحی، نظارت، اجرا ،چه در بخش مسکن مهر و چه در بخش ساخت و ساز شخصی انجام  گردیده است . 
ایشان بیان نمودند : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از معدود استانها در استفاده از شناسنامه فنی و ملکی در سطح کشور بود و توانسته پس از اجرای 5 سال از این طرح تعداد کلیه شناسنامه های فنی و ملکی را به 8000 شناسنامه  برساند و توانسته یکی از استانهایس پیشرو در اجرای مقررات ملی ساختمان در کلیه ساخت و و سازها باشد .
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در ادامه ابراز داشتند: تعامل سازنده و مناسبی فی ما بین بین دستگاه های اجرایی در بخش ساخت و سازها از قبیل اداره کل راه و شهرسازی استان، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ، شورای شهرو شهرداری های سراسر استان وجود دارد که سود حاصل از این تعامل عاید مردم عزیز استان های خواهد شد .
مهندس بیجار در ادامه به موارد ذیل اشاره نمود خواستار همکاری و حمایت همه جانبه اداره کل راه و شهرسازی در بخش های ذیل گردید :
- حمایت در اجرای قانون نظام مهندسی وکنترل  ساختمان  توسط کلیه شهروندان و دستگاهای اجرائی
- حمایت در اجرای ماده 27 قانون نظام مهندسی ساختمان و کنترل ساختمان 
- حمایت در اجرای و پیگیری تخلفات ساخت و ساز استان 
- حمایت در اجرای قانون استفاده از کارگران ماهر ساختمان استان و مصالح استاندارد
در ادامه این نشست اعضای محترم هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به بیان دیدگاه های خود پرداخته و نقطه نظرات خود را اعلام نمودند
 مهندس ابوالفضل باقرنیا مدیرکل راه و شهرسازی در بیاناتشان به عنوان عضوی از جامعه بزرگ مهندسین نسبت به پایین بودن سطح در آمد مهندسین ساختمان اشاره نمود و اظهار امیدواری کردند با همفگری اعضای محترم هیأت مدیره نسبت به رفع این مشکل اقدامات لازم صورت پذیرد.
ایشان در ادامه یاد آور شدند شهرهای استان سیستان و بلوچستان نیازمند هویت بخشی هماهنگ با فرهنگ منطقه از طریق طراحی ،نظارت و اجرای صحیح مهندسین استان می باشد وهمچنین یادآور شدندکه مهندسان عمران، تأسیسات برقی و مکانیکی در بحث نظارت بر پروژه های ساختمانی بصورت جدی ترعمل نمایند و مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان با تمام پتانسیل اعلام آمادگی می نماید  در راستای رفع مشکلات وحمایت از آنها اقدان نماید . 
مدیرکل راه و شهرسازی استان در پایان اعلام آمادگی خود را در جهت رفع مشکلات کارشناسنان ماده 27 ، حمایت از طرح ها آموزش و پژوهشی،بررسی مشکلات آسانسور در سطح استان و مستلزم نمودن دستگاه های اجرای از طریق معاونت امور عمرانی استانداری جهت رعایت قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان  و دیگر انتظارات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و جامعه مهندسین بیان داشتند . 


روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

اشتراک گذاری
تصاویر
  • دیدار هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان
ثبت امتیاز