05433449891-3زاهدان - خیابان دانشگاه - دانشگاه 57pishkhan.sbceo.ir
خبرها
تاریخ انتشار: چهارشنبه 28 تیر 1391
افزایش امید و خودباوری در سازمان نظام مهندسی ساختمان پس از اجلاس پانزدهم

  افزایش امید و خودباوری در سازمان نظام مهندسی ساختمان پس از اجلاس پانزدهم

امتیاز: Article Rating
عضو شورای مركزی سازمان نظام مهندسی ساختمان كشور اظهار داشت: واگذاری بخشی از وظایف دولت به سازمان نظام مهندسی ساختمان كشور در اجلاس پانزدهم هیات عمومی سازمان در كرمانشاه، روحیه امید و خودباوری در این سازمان را افزایش داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ، دكتر مهدی اژدری مقدم  با اشاره به برگزاری پانزدهمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان كشور در كرمانشاه گفت: به استناد ماده 106 آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و كنترل ساختمان كشور اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی باید تیرماه هر سال در یكی از استان های كشور برگزار شود و طبق ماده 107 كه اختیارات و و ظایف اجلاس را مشخص می كند استماع گزارش عملكرد و بررسی آن و همچنین ارائه گزارش بودجه سال گذشته و نیز سال جاری در دستور كار هر اجلاس قرار می گیرد.
این استاد دانشگاه افزود : امسال هرچند استان كرمانشاه برای نخستین بار میزبانی این اجلاس را بر عهده داشت، در مجموع می توان گفت كه اجلاس پانزدهم به طور شایسته مدیریت و هدایت شد و نمونه ای از یك همایش موفق بود.
عضو شورای مركزی سازمان نظام مهندسی ساختمان كشور ادامه داد: با توجه به اینكه در شورای مركزی دوره پنجم برای اولین بار در عمر سازمان، ما دارای برنامه مشخص شدیم و تحقق این برنامه ها در اجلاس چهاردهم سال گذشته نیز مورد تاكید قرار گرفته بود، در اجلاس امسال گزارش پیشرفت این برنامه ها و عملكرد استان ها ارائه و بررسی شد.
اژدری مقدم اظهار داشت: در اجلاس پانزدهم تمامی موارد اعم از گزارش عملكرد، گزارش پیشرفت برنامه ها، برنامه ریزی های سال 91 و نیز گزارش بودجه سال 90 بررسی و به تایید شركت كنندگان رسید و فقط در خصوص بودجه سال جاری با توجه به تجمیع، اصلاحاتی انجام شد.
سازمان نظام مهندسی ساختمان، توانایی خود را اثبات كرد
وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای پانزدهمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان كشور گفت: موافقت مقام عالی وزارت راه و شهرسازی برای واگذاری بخشی از اختیارات این وزارتخانه به سازمان نظام مهندسی ساختمان كشور یكی از مهمترین دستاوردهای این سازمان در اجلاس پانزدهم به شمار می رود كه اتفاقی بی سابقه است و نشان می دهد كه سازمان نظام مهندسی ساختمان توانسته توانایی و قابلیت های خود را اثبات كند.
عضو شورای مركزی سازمان نظام مهندسی ساختمان كشور افزود: یكی دیگر از دستاوردهای قابل توجه این اجلاس ارائه كتاب استاندارد ابنیه و ساختمان ایران بود كه به استناد ماده 34 قانون نظام مهندسی و كنترل ساختمان كشور از مهمترین وظایف سازمان است.
اژدری مقدم ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تولید ملی و اشتغال، تكیه اصلی مصوبات اجلاس پانزدهم در كرمانشاه بر این موضوع بود. 
وی با بیان اینكه اجلاس پانزدهم دارای 30 مصوبه در قطعنامه پایانی بود گفت: این مساله نشان می دهد كه كمیسیون ها و گروه های تخصصی فعالیت های گسترده ای داشته اند.
عضو شورای مركزی سازمان نظام مهندسی ساختمان كشور تاكید كرد: این اجلاس در مقایسه با سال های قبل، انقلابی در عملكرد سازمان به شمار می رود كه هدفمند و برنامه مند شدن سازمان را می توان همین جمله دانست.
اژدری مقدم با اشاره به برخی اظهارات غیركارشناسی درباره سازمان اظهار داشت: مهندس سیدمهدی هاشمی به عنوان ریاست سازمان در یك سال و نیم گذشته، تعامل بسیار بالایی با مهندسان داشته است و همچنین تعامل ایشان با دولت و نیز حضور مقتدرانه در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم تهران، از نكات مهم و تاثیرگذار در پیشرفت و اعتلای جامعه نظام مهندسی ساختمان كشور دارد.
وی تصریح كرد: دیدگاه های ریاست سازمان درباره توسعه فعالیت ها و جبران عقب ماندگی های گذشته، برخی از مخالفان را به چالش كشیده به طوری كه هرازگاهی شاهد شایعه پراكنی و تهمت زنی و اظهارات غیركارشناسی در خصوص ایشان و سازمان هستیم.
عضو شورای مركزی سازمان افزود: با این حال مهم این است كه ایشان با رای قاطع در انتخابات مجلس پیروز شد و حضور پررنگ آقای هاشمی در مجلس، می توان دیدگاه كلی درباره ایشان  را به مثبت و شاخص ارزیابی كرد.

روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

اشتراک گذاری
تصاویر
  • افزایش امید و خودباوری در سازمان نظام مهندسی ساختمان پس از اجلاس پانزدهم
ثبت امتیاز