05433449891-3زاهدان - خیابان دانشگاه - دانشگاه 57pishkhan.sbceo.ir
خبرها
تاریخ انتشار: شنبه 20 اسفند 1390
هشتمین مراسم بزرگداشت روز مهندس در زاهدان برگزار شد

  هشتمین مراسم بزرگداشت روز مهندس در زاهدان برگزار شد

امتیاز: Article Rating

 عصر روز جمعه 5اسفند ماه هشتمین مراسم بزرگداشت روز مهندس با حضور مسولان محلی و اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به همراه خانواده هایشان در  محل تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار گردید.

مهندس بیجار رییس سازمان نظام مهندسی  ساختمان استان  در این همایش گفت: روز پنجم اسفند ماه زادروز ریاضی دان و منجم بزرگ ایران 'خواجه نصیرالدین طوسی' است كه در تقویم ملی كشور به عنوان روز مهندس نامگذاری شده است و همه ساله در سراسر كشور از جمله سیستان و بلوچستان، مراسمی به عنوان بزرگداشت جایگاه مهندسین برگزار می شود.
ایشان بیان نمودند: تصور لحظه ای از زندگی بشر امروز بدون استفاده از خدمات مهندسی امكان پذیر نیست و با نگاه به پیرامون خود درمی یابیم هر آنچه در اختیار بشر قرار داد حاصل كار مهندسان است و اگر ثمره كار آنان را از روی زمین بردارند، زمین به برهوتی تبدیل خواهد شد.
وی افزود: امروز دهكده جهانی به مدد تلاش مهندسان و استفاده از دستاوردهای آنان، تحقق یافته است و فاصله ها از بین رفته و جامعه واحد جهانی در حال شكل پذیری است و بدون شك می توان گفت هیچ یك از علوم دیگر نتوانسته و نخواهند توانست كه به چنین دستاورد عظیم بشری دست یابند.
او اظهار داشت: در میهن اسلامی ما امروز بار سنگین توسعه و سازندگی و بخش عظیمی از مدیریت و اداره كشور، تولید و حفظ سرمایه ها، مقابله با كاستی ها و تحریم ها و مبارزه در جبهه علم و اقتصاد بر دوش جامعه بزرگ مهندسی كشور است.
وی بیان كرد: همه ساله بار عظیمی از سرمایه های ملی صرف احداث واحدهای مسكونی، اداری، تجاری، بهداشتی و فرهنگی می شود كه برای بهره برداری مناسب از این حجم بالای ثروت ملی، رعایت اصول فنی و استانداردهای كیفیت در طراحی، تولید، انتخاب مصالح مرغوب و استفاده از نیروی متخصص و آموزش دیده ضروری است.
او گفت: امروزه سازمان های نظام مهندسی به عنوان تشكیلات منسجم و سیستم كارآمد ملی با استفاده از توان نیروهای انسانی متخصص در اجرای مقررات ملی ساختمان برای طراحی، اجرا، بهره برداری و نگهداری پروژه ها در جهت اطمینان از ایمنی و بهداشت، بهره دهی مناسب، آسایش، صرفه اقتصادی، بهره وری منابع انر‍ژی و حفظ سرمایه های ملی نقش مهمی را ایفا می كنند.
وی افزود: قانون نظام مهندسی و كنترل ساختمان كه بیان كننده انتظارات گسترده نظام قانونگذاری كشور است به نمایندگی از تك تك مردم ایران زمین و افراد و نهادهایی كه در این امر دخیل هستند، در راستای تحقق اهداف فوق در حال اجراست.
او بیان كرد: اكنون 250 هزار مهندس در كشور كه دو هزار و 200 نفر آنان در سیستان و بلوچستان هستند در امر توسعه و سازندگی فعالیت دارند.
رییس سازمان نظام مهندسی استان ادامه داد: ضروری است مردم و دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی توجه ویژه ای به این سرمایه های عظیم ملی و انسانی مبذول داشته و با حمایت و تقویت جایگاه رفیع مهندسان و استفاده از توان بالای علمی و فنی سامان یافته در سازمان های نظام مهندسی موجبات تعالی هر چه بیشتر كشور را فراهم كنند.
تجلیل از پیشكسوتان و خانواده های شهدای مهندسین استان، اجرای نمایش طنز و موسیقی از برنامه های جنبی این همایش بود.  
          
روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان   

     

اشتراک گذاری
تصاویر
  • هشتمین مراسم بزرگداشت روز مهندس در زاهدان برگزار شد
ثبت امتیاز