05433449891-3زاهدان - خیابان دانشگاه - دانشگاه 57pishkhan.sbceo.ir
خبرها
تاریخ انتشار: شنبه 07 اسفند 1389
هفتمین همایش روز مهندس برگزار گردید

  هفتمین همایش روز مهندس برگزار گردید

امتیاز: Article Rating
به مناسبت بزرگداشت زاد روز خواجه نصر الدین طوسی و هفتمین همایش روز مهندس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با همکاری شرکت صنایع سیمان سیستان در 5اسفند  ماه 89 درمحل تالار بزرگ فردوسی زاهدان این همایش را با حضور نماینده محترم ولیه فقیه در استان ، استاندار محترم ،مدیران کل، روسای سازمانها و نهادها و جامعه مهندسین استان برگزار نمودند.
حضرت آیت الله  سلیمانی نماینده محترم ولی فقیه در استان با حضور  خود در این همایش بیان داشتند: تاریخ نشان می دهد که علم مهندسی هزاران سال قبل از ولادت خواجه نصیرالدین طوسی در دنیا وجود داشته به طوری که نمونه های چون شهر سوخته و کوه خواجه سیستان با قدمتی بیش از 5 هزار سال بیانگر سابقه دیرین وجود علم در ایران است .
وی افزودند اکنون بسیاری از فنون مهندسی و معماری بومی و محلی به فراموشی سپرده شده و فرهنگ مهندسی نوین غربی جایگزین آنها در بسیاری از ساخت و سازهای ایرانیان شده است که فرهنگ مهندسی بومی باید در جامعه امروزه جایگاه خود را پیدا نماید . 
نماینده ولی فقیه از مهندسان استان خواست تا در طراحی و محل زندگی مردم همه جوانب رفاه حال ساکنان و تحمیل نکردن هزینه های اضافی را به آنان در نظر بگیرند . 
مهندس آزاد استاندار محترم استان  ابراز داشتند : فقدان مشاور بومی و ماهر برای پروژه های بزرگ در بخش های مختلف مانند راه آهن ،سد سازی و غیره باعث جذب مشاوران از خارج استان و در نهایت خروج سرمایه و تجربه مهندسان از منطقه شده است . ایشان در ادامه بیان داشتند: ضروری است اقدامات لازم از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و سایر دست اندر کاران برای شناسایی و جذب مهندسان با تجربه و متخصصان بخش های مختلف انجام و چندین شرکت مهندسان مشاور را تشکیل و راه اندازی نمایند . 
مهندس رسول بیجار  رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در مراسم برگزاری هفتمین همایش روز مهندس اظهار داشت: حفظ و گسترش دستاوردهای هدفمندی یارانه‌ها در صنعت ساختمان برای مهندسان اهمیت دارد. 
ایشان افزودند: داشتن دانش فنی و به روز، داشتن اخلاق حرفه‌ای، استفاده صحیح از منابع  و تسلط و توجه به قابلیت های فردی از جمله مواردی است كه در پیشرفت مهندسان و اجرای بهینه پروژه‌ها تأثیر مهمی دارد كه در این زمینه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برای تحقق آن قدم‌های بزرگی را برداشته است. از دیگر سو تربیت نیروهای ماهر و متخصص و به كارگیری آنها در صنعت  ساخت و ساز، استفاده از مصالح استاندارد در راستای بهبود كیفیت پروژه‌ها از می با شد که در این بخش اقداماتی انجام یافته  که کافی به نظر نمی رسد امید است این امر با شتاب بیشتری تحقق یابد وی از حمایت‌های استانداری سیستان و بلوچستان، سازمان مسكن و شهرسازی و سازمان بسیج مهندسان تقدیر و تشكر نمود. 
سردار جاهد فرمانده سپاه سلمان استان که به مناسبت روز بسیج مهندسین در این همایش حضور داشتند اظهار داشتند: موفقیت رزمندگان اسلام را در هشت سال دفاع مقدس و در بخش مهندسی براساس تفکر بسیج مهندسی بوده است وی گفت متاسفانه چهره سیستان و بلوچستان در اذهان مردم سایر مناطق کشور مخدوش و به محل شرارت مواد مخدر و گروگانگیری تبدیل شده است . ایشان آمادگی سپاه را برای مشارکت در پروژه های اشتغال زائی و عمران و آبادانی و رفع کامل محرومیت با همکاری جامعه مهندسان استان اعلام داشتند . 
 مهندس سعید درخشنده : دبیر هفتمین همایش روز مهندس نیز در این مراسم گفت: 
دانش جامعه مهندسی كشور وارث دستاوردهای خیل كثیری از دل سوختگانی است كه ما باید با تلاش و پشتكار، دین خودمان را نسبت به آنها ادا كنیم. ایشان یاد آور شدند از آنجایی كه جامعه مهندسی یك جامعه سازنده و مسئولیت پذیر است باید راهكاری را برای برطرف كردن نیازهای جامعه پیش‌بینی كنند.
در پایان از پیشکسوتان صنعت ساختمان ، خانواده شهداء مهندسین و پرسنل سازمان نظام مهندسی ساختمان و کارخانه سیمان سیستان تقدیر به عمل آمد . 


روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان
استان سیستان و بلوچستان

اشتراک گذاری
تصاویر
  • هفتمین همایش روز مهندس برگزار گردید
ثبت امتیاز