05433449891-3زاهدان - خیابان دانشگاه - دانشگاه 57pishkhan.sbceo.ir
خبرها
تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 دی 1389
وزير مسكن و شهرسازی در جلسه معارفه رئيس شورای مركزی نظام مهندسی ساختمان

  وزير مسكن و شهرسازی در جلسه معارفه رئيس شورای مركزی نظام مهندسی ساختمان

امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت مسكن و شهرسازی، مهندس نیكزاد در مراسم معارفه سید مهدی هاشمی كه به تازگی از سوی رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای مركزی نظام مهندسی ساختمان منصوب شده است، با تاكید بر رعایت اخلاق حرفه ای و نهادینه كردن آن در جامعه فنی – مهندسی كشور، گفت: وسعت دید و دامنه شمول نظام مهندسی ساختمان باید به گونه ای باشد كه افراد فعال در زمینه های مختلف كاری از كارگر ساده تا دارندگان مدارك عالی رشته های هفت گانه ، هر یك در سطوح مربوط به خود فعالیت نمایند. 

وی بالا بردن سطح خدمات فنی- مهندسی را برای رسیدن جامعه فنی به جایگاه اصلی خود، ضروری دانست و اظهارداشت : نیاید به شیوه ای عمل كرد كه بود و نبود نظام مهندسی ساختمان برای سازندگان تفاوتی نداشته باشد. 

مهندس نیكزاد به توان بالای جامعه فنی – مهندسی كشور، اشاره كرد و ادامه داد: وجود تمام رشته های هفت گانه در نظام مهندسی ساختمان در جامعه مورد نیاز بوده و جایگاه افراد متخصص زمانی آشكار تر می شود كه بدانیم ساخت و ساز كشور در حال حركت به سمت صنعتی سازی و استفاده از فناوری های نوین است.

وی از نظام مهندسی ساختمان خواست به مسائلی همچون معماری ایرانی- اسلامی نیز توجه داشته باشد و افزود: جامعه فنی – مهندسی كشور از توان و دانش لازم برای حل چنین مسائلی برخوردار است تا جایی كه علاوه بر بحث معماری ایرانی – اسلامی باید در زمینه تاسیسات مكانیكی ساختمان نیز حضور پررنگ تری داشته باشد.

وزیر مسكن وشهرسازی تصریح كرد: باید آئین نامه ای وجود داشته باشد كه عده ای نتوانند با عدول از ارزش های آن، دیگران را نیز زیر سئوال ببرند.

وی اظهار امیدواری كرد: با بالا رفتن سطح خدمات فنی- مهندسی شاهد صدور هرچه بیشتر این خدمات از جمهوری اسلامی ایران به سایر كشورها باشیم.

این گزارش حاكی است،‌مهندس صومعلو، معاون امور مسكن و ساختمان وزیر مسكن و شهرسازی نیز در مراسم یاد شده ، با اشاره به اینكه نظام مهندسی ساختمان خدمات خوبی به كشور ارائه داده است ، گفت: برخی نواقص نیز وجود دارد كه می توان آنها را برطرف كرد. 

وی خواستار تدوین نظام نامه انتخاباتی نظام مهندسی ساختمان برای دوره های آتی شد و افزود: با تدوین نظام نامه انتخاباتی دیگر برای كسی شبهه و تردیدی در روند برگزاری انتخابات بوجود نخواهد آمد

همچنین مهندس سید مهدی هاشمی نیز در مراسم معارفه خود با تاكید بر اینكه طی دوره جدید ، كارهای بلند مدت براساس زیر ساخت های قانونی به نحوی كه نسل های آینده جامعه مهندسی نیز از نتایج آن بهره مند شوند،‌ انجام خواهد شد، اظهار امیدواری كرد نظام مهندسی در دوره جدید به بهترین نحو اهداف پیش بینی شده در قانون و نظرات ریاست جمهوری را تأمین نماید.

اشتراک گذاری
تصاویر
  • وزير مسكن و شهرسازی در جلسه معارفه رئيس شورای مركزی نظام مهندسی ساختمان
ثبت امتیاز