05433449891-3زاهدان - خیابان دانشگاه - دانشگاه 57pishkhan.sbceo.ir
خبرها
تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 دی 1389

  جهت اطلاع مهندسین ناظر

امتیاز: Article Rating

با توجه به اهمیت و جایگاه حقوقی گزارشات مرحله ای و بمنظور ایجاد وحدت رویه و هماهنگی لازم در یکنواخت شدن گردشکار نظارت عملیات اجرایی تمامی ساختمانهایی که در حوزه شمول موضوع ماده 4 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان قرار دارند ، توجه آن سازمان را به نکات ذیل معطوف می دارد .
1- کلیه ناظران حقیقی و حقوقی مکلفند براساس شیوه نامه ها ، بخش نامه ها و ضوابط و مقررات ابلاغی از سوی وزارت مسکن و شهرسازی و رعایت شئون حرفه ای و اخلاقی نسبت به ارائه خدمات مهندسی اقدام نمایند .
2- سازمان نظام مهندسی ساختمان یا دفاتر نمایندگی آن وفق مفاد ماده 24 و 33 آئین نامه اجرایی ضمن رعایت حدود صلاحیت مندرج در مواد 11 لغایت 15 آئین نامه اجرایی و رعایت ماده 16 فصل چهارم شیوه نامه ماده 33 نسبت به تعیین ناظران هر ساختمان اقدام خواهند نمود .
3- مهندسان ناظر ( حقیقی و حقوقی ) در رشته های مختلف ساختمان مکلفند براساس شرح خدمات مهندسی ، گزارشات مراحل اصلی کار مندرج در بندهای ( 13-7-1 ) و ( 13-7-2 ) شیوه نامه ماده 33 را در قالب فرمت های مربوطه بدون هرگونه خط خوردگی و لاک گرفتگی تنظیم و پس از ممهور به مهر و امضاء در زمان مربوطه ، به مرجع صدور پروانه ساختمان ارائه و پس از ثبت در دبیرخانه نسخه ای از آن را جهت اعمال بند 5 ماده 15 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ارائه نمایند .
4- مرجع صدور پروانه ضمن دستور بررسی گزارشات مذکور در صورتیکه تخلف ساختمانی توسط مهندس ناظر منعکس گردیده ، موظف است ضمن تعطیلی عملیات اجرایی ، ادامه کار را منوط به تأیید مجدد و مکتوب مهندس ناظر نماید .
5- سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نیز با اهتمام به اجرای رعایت مقررات ملی ساختمان و با هدف ارتقاء کیفیت ساخت و سازها مراحل کار را با هماهنگی سازمان مسکن و شهرسازی تا حصول نتیجه پیگیری خواهند نمود .
6- شهرداریها مکلفند حسب تبصره 7 ماده 100 قانون شهرداریها ، در صورتیکه پرونده مالک بدلیل تعلل و قصور مهندس ناظر در کمیسیون ماده 100 مطرح و منتهی به صدور رأی می گردد ، مهندس ناظر را جهت برخورد انتظامی به شورای انتظامی استان معرفی نمایند .
7- بدیهی است در صورت مشاهده تخلفات ساختمانی در مراحل کنترل و نظارت عالیه موضوع ماده 35 قانون و عدم توجه مهندس ناظر در انعکاس آن ، از طریق شورای انتظامی موضوع مورد پیگیری قرار گرفته و به استناد بندهای ذیل ماده 91 آئین نامه با متخلفیت برخورد خواهد شد .


غلامرضا هوائی
مدیر کل امور مقررات ملی ساختمان

اشتراک گذاری
ثبت امتیاز