05433449891-3زاهدان - خیابان دانشگاه - دانشگاه 57pishkhan.sbceo.ir
خبرها
تاریخ انتشار: دوشنبه 11 دی 1391

  نشست کمیسیون مشورتی بانوان در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور برگزار شد

امتیاز: Article Rating
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در این نشست گفت : باید ظرفیت عظیم بانوان مهندس به ظرفیت موجود سازمان نظام مهندسی ساختمان اضافه شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ، مهندس سید مهدی هاشمی امروز در نشست کمیسیون مشورتی بانوان شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت : عقب ماندگی ها در بخش بانوان نظام مهندسی ساختمان زیاد است و باید این موضوع عقب افتاده به شدت جبران و تقویت شود .
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ضمن گرامیداشت نهم دی روز بصیرت و میثاق مردم با ولایت و تشکر از تلاش های رئیس و اعضای کمبیسیون بانوان شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت : خوشبختانه در طی دوره کوتاه فعالیت کمیسیون بانوان در شورای مرکزی این کمیسیون توانسته موضوعات خود را به درستی مطالبه نماید و نقش مورد نظر خود را در سازمان نظام مهندسی ساختمان ایفا نماید .
مهندس سید مهدی هاشمی در این دیدار و پس از استماع نظرات اعضای مشورتی کمیسیون بانوان افزود : همیشه در مقابل هر فعالیتی شاید یک مقاومتی نیز وجود داشته باشد اگر قرار شد در این کار استقامت و پایداری وجود نداشته باشد شما خیلی زود خسته می شوید .
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد : شما بانوان نباید دنبال این باشید که در سازمان نظام مهندسی ساختمان از آقایان مهندس مجزا باشید و باید اینطور باشد که ظرفیت عظیم خود را به ظرفیت موجود اضافه کنید که البته لازمه ی آن ایجاد باور در خود بانوان مهندس عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان می باشد که واقعا شما می توانید در این موضوع بسیار مهم اثر بخش باشی و باید آن را باور کنید .
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عدم مطالبه از سوی خود بانوان مهندس را باعث در نظر گرفته نشدن بانوان مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان دانست و افزود : در صنف مهندسی حداقل 50 درصد ظرفیت رشته های مهندسی در 5 سال اخیر در اختیار بانوان مهندس قرار گرفته است و هم اکنون نیز به جرات می توان گفت که با وجود اینکه 20 درصد آمار مهندسین را بانوان مهندس تشکیل می دهند اما متاسفانه 10 درصد آنان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان در استان ها هستند که از همان 10 درصد نیز 1 درصد در هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها عضویت دارند.
مهندس سید مهدی هاشمی گفت : در حوزه موضوعات مربوط به بانوان مهندس مسائل باید خوب مطرح شود که امکان استفاده از آن ها فراهم شود .
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در پایان تاکید کرد : بانوان مهندس باید در صحنه انتخابات نظام مهندسی ساختمان چه در هیئت مدیره استان ها و چه در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان حضور فعال داشته باشند که این ظرفیت موجود در بانوان عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان ها می تواند در دوره ی ششم شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان حضور یابند.
مهندس سید مهدی هاشمی همچنین با اشاره به ظرفیت های باشگاه مهندسین سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت : کمیسیون امور بانوان شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان می تواند با استفاده از ظرفیت های علمی ، آموزشی و رفاهی باشگاه مهندسین نیازهای بانوان مهندس را پیش بینی و در راستای حل این نیازها برنامه های موثر آموزشی و رفاهی و گردشگری را برای بانوان اجرا نماید.
از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان خانم مهندس حلیمه پودینه عضو هیات مدیره سازمان نیز در این جلسه حضور داشتند.

روابط  عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

اشتراک گذاری
ثبت امتیاز