05433449891-3زاهدان - خیابان دانشگاه - دانشگاه 57pishkhan.sbceo.ir
خبرها
تاریخ انتشار: شنبه 25 مرداد 1399
عقد تفاهم نامه با دبیرخانه ستاد توسعه سواحل مکران

  عقد تفاهم نامه با دبیرخانه ستاد توسعه سواحل مکران

امتیاز: Article Rating

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان در راستای توسعه خدمات مهندسی در سطح استان با دبیرخانه ستاد توسعه سواحل مکران تفاهم نامه ای منعقد کرد.

بر اساس این تفاهم نامه لیست پروژه های سرمایه گذاری در سواحل مکران در اختیار سازمان قرار خواهد گرفت و نمایندگان سازمان در جلسات تخصصی کارگروه های این ستاد شرکت خواهند نمود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در این باره گفت: «نظرات تخصصی کارشناسان سازمان می  تواند سبب بهبود سیستم پنجره واحد ستاد شود.»

همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، نظارت بر طرح های سرمایه گذاری و تدوین دستورالعمل های لازم در این خصوص را بر عهده خواهد داشت.

دکتر نرماشیری در پایان ضمن اشاره به اهمیت توسعه سواحل مکران عنوان کرد:«نظام مهندسی می تواند با مشارکت فعال در این طرح به عنوان بازوی تخصصی، کمک شایانی در پیشبرد اهداف طرح و توسعه خدمات مهندسی در این سواحل ارزشمند نماید.»

لازم به ذکر است با توجه به جایگاه منحصر به فرد مکران در دستیابی به توسعه پایدار مناطق جنوب و شرق کشور، موقعیت این سواحل در بهره گیری از ظرفیت دسترسی به آب‌های بین‌المللی و تحقق منویات مقام معظم رهبری، برنامه‌ی توسعه سواحل مکران مورد توجه و تأکید ویژه‌ی دولت جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.
توسعه‌ی بخش‌های حمل و نقل، صنعت، نفت، شیلات، تجارت خارجی، گردشگری و سایر فعالیت‌های اقتصادی و همچنین ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز از طریق سرمایه گذاری‌های کلان بخش نفت و گاز، ایجاد شهرک‌های صنعتی با مشارکت سرمایه گذاران خارجی، به عنوان اصلی‌ترین اقدامات دولت برای توسعه این منطقه در دستور کار قرار دارد.
 

اشتراک گذاری
تصاویر
  • عقد تفاهم نامه با دبیرخانه ستاد توسعه سواحل مکران
ثبت امتیاز